موفقیت «جنبش پنج ستاره»

۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۲۹۴
موفقیت
«جنبش پنج ستاره»

 ال‌پایس:

 این روزنامه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از لوئیجی دی‌مایو نامزد اصلی حزب «پنج‌ ستاره» گزارشی از نتایج انتخابات سراسری ایتالیا منتشر کرد. به گزارش ال‌پایس، «جنبش پنج ستاره» بیش از ۳۲ درصد از آرا را به دست آورده است. با توجه به این نتیجه راه تشکیل دولت در ایتالیا اگر نه ناممکن، دست‌کم بسیار دشوار شده است. لوئیجی دی‌مایو نامزد اصلی «جنبش پنج ستاره» قبل از انتخابات پیشی‌بینی کرده بود که انتخابات به هرج‌ومرج سیاسی در ایتالیا دامن خواهد زد. از دید تحلیلگران پیش‌بینی این سیاستمدار جوان درست از آب در‌آمده است. این جنبش که شمار درخور توجهی از کرسی‌های پارلمان و مجلس سنا را به خود اختصاص داده، بارها در کارزار انتخاباتی مخالفت خود را با ائتلاف با احزاب دیگر اعلام کرده بود.

 تایمز:

دیروز صفحه اول بسیاری از نشریات به گزارش بستری شدن «جاسوس سابق روس» اختصاص داشت. تایمز نیز در صفحه اول خود گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش سرگی اسکریپال سرهنگ بازنشسته اداره اصلی اطلاعات روسیه روز دوشنبه به دنبال تماس با «ماده‌یی نامشخص» در بریتانیا به‌طور ناگهانی بیمار شد. پلیس بریتانیا این مرد ۶۶ ساله روس را روز یک‌شنبه در حالی به همراه زنی ۳۳ ساله در سالزبری یافت که هر دو بیهوش روی نیمکتی در یک مرکز خرید افتاده بودند. بنا به اعلام پلیس هر دو نفر به‌شدت بیمار هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده‌اند. سرگی اسکریپال در سال ۲۰۰۶ میلادی به اتهام «خیانت» در روسیه مجرم شناخته شد اما در سال ۲۰۱۰ در جریان مبادله جاسوس‌های امریکا و روسیه در فرودگاه وین آزاد شد. او به اتهام افشای هویت تعدادی از ماموران مخفی روسیه برای مقامات اطلاعاتی بریتانیا به ۱۳سال زندان در روسیه محکوم شده بود.

 وال‌استریت ژورنال:

گزارش صفحه اول این روزنامه به خبری از کره‌شمالی اختصاص داشت. به گزارش وال‌استریت ژورنال، کیم جونگ اون رهبر این کشور در دیدار با هیاتی از کره‌جنوبی برسر راه‌های کاهش تنش در شبه جزیره کره گفت‌وگو کرده است. کیم جونگ اون از هیات کره‌جنوبی که حامل نامه رییس‌جمهوری این کشور بود به گرمی استقبال کرد. رهبر کره‌شمالی همچنین با پیشنهاد مون جائه این، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی برای برگزاری یک نشست موافقت کرده است. طبق این گزارش، چونگ اویی‌یونگ مشاور امنیتی رییس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که «حکومت کره‌شمالی روشن کرده است که آمادگی غیراتمی کردن شبه جزیره کره را دارد و تصریح کرده که اگر تهدیدهای نظامی مرتفع و امنیت رژیم آن کشور تضمین شود، آنگاه به اسلحه اتمی نیازی نخواهد داشت.»

 

ارسال نظر