شاخه‌ زیتون از کره‌شمالی دیده می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۳۲۶
شاخه‌ زیتون از کره‌شمالی دیده می‌شود

 نیویورک‌تایمز:

در صفحه اول نیویورک‌تایمز گزارشی از موضع کره‌شمالی در مذاکرات خلع سلاح اتمی منتشر شده است. طبق این گزارش کره‌شمالی ابراز آمادگی کرده که موضوع خروج نظامیان امریکایی از شبه‌جزیره کره را به عنوان پیش‌شرطی برای رها کردن برنامه‌های هسته‌یی این کشور تعیین نکند. آن طور که در این گزارش گفته شده، رییس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد که پیونگ‌یانگ خروج نظامیان امریکایی از کره‌جنوبی را که یکی از خواسته‌های همیشگی آن بود به عنوان شرطی برای غیرهسته‌یی شدن حذف کرده است. همچنین مون روز گذشته در یک نشست خبری گفت: «کره‌شمالی ابراز آمادگی کرده که موضوع خروج نظامیان امریکایی از شبه‌جزیره کره را به عنوان پیش‌شرطی برای رها کردن برنامه‌های هسته‌یی این کشور تعیین نکند. » براساس بسیاری از گزارش‌های منتشر شده، امریکا در خاک کره‌جنوبی حدود ۲۸هزار نیرو دارد و این همواره یکی از عوامل نارضایتی رهبر کره‌شمالی بوده است.

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از افتتاحیه نشست اتحادیه کشورهای هم‌سود منتشر کرد. به گزارش تایمز، ملکه بریتانیا در افتتاحیه نشست کشورهای هم‌سود از به قدرت رسیدن پرنس چارلز به عنوان پادشاه آتی انگلستان حمایت کرد. طبق این گزارش، الیزابت دوم ملکه بریتانیا در افتتاحیه نشست اتحادیه کشورهای هم‌سود اعلام کرد که از به قدرت رسیدن پسرش پرنس چارلز به عنوان پادشاه بریتانیا حمایت می‌کند. او در این نشست که سران و نمایندگان ۵۳ کشور در آن حضور دارند، گفت: ما یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌ها هستیم که روز‌به‌روز نیز قوی‌تر می‌شویم. ملکه الیزابت دوم در این نشست که «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا نیز حضور داشته است، تاکید کرد که امیدوار است سران اتحادیه کشورهای هم‌سود از ریاست پسرش بر این اتحادیه حمایت کنند.

 چاینا دیلی:

این روزنامه از تلاش چین برای کاهش التهاب در سوریه خبر می‌دهد. به گزارش چاینا دیلی، رییس‌جمهوری چین در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر بریتانیا با اشاره به اینکه کشورش به دقت تحولات سوریه را زیرنظر دارد از مخالفت با استفاده از قدرت نظامی در روابط بین‌الملل گفت. آن طور که گفته شده، شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می ‌نخست‌وزیر انگلیس اوضاع سوریه را مورد رایزنی قرار داد. همچنین در این گفت‌وگو رییس‌جمهور چین اعلام کرد: در حال حاضر کاستن از تنش‌ها و پرهیز از پیچیده شدن درگیری‌ها ضروری است. آن طور که گفته شده، هفته گذشته بریتانیا به همراه هم‌پیمانان خود امریکا و فرانسه به بهانه مقابله با تسلیحات شیمیایی سوریه بیش از صد موشک به سوی این کشور شلیک کردند.

 

ارسال نظر