اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۰۶

پلیس مخالف پخش فوتبال در کافی‌شاپ‌ها نیست

پلیس پایتخت اعلام کرد که مخالفتی با پخش مسابقات جام‌جهانی فوتبال در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها ندارد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: «در پی انتشار مطلبی به نقل از سردار رحیمی رییس پلیس پایتخت در خصوص ممنوعیت پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها با تکذیب این خبر تاکید می‌شود که پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها تابع ضوابط و مقررات صنفی است و پلیس مخالفتی با آن ندارد.»

پیش از این از قول سردار رحیمی اعلام شده بود که کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها مجاز به پخش مسابقات فوتبال نیستند و پخش این مسابقات در اماکن عمومی و اصناف خاص نیازمند اخذ مجوزهای لازم از نیروی انتظامی است.

پیش از این در خبرها اعلام شده بود که پلیس با پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی در کافی‌شاپ‌ها مخالف است. اعلام این خبر با واکنش‌های زیادی از سوی برخی مسوولان و کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

دریاچه گهر دورود در معرض تصرفات غیرقانونی

نماینده دورود و ازنا در مجلس از ساخت جاده دسترسی به گهر انتقاد کرد و گفت: تخریب و دخل و تصرف غیرقانونی در منابع طبیعی توسط هیچ فرد و نهادی پذیرفتنی نیست.

مجید کیان‌پور با تاکید بر اینکه اجازه احداث راه دسترسی به دریاچه گهر را نمی‌دهیم به خانه ملت گفت: تخریب و دخل و تصرف غیرقانونی در منابع طبیعی توسط هیچ فرد و نهادی پذیرفتنی نیست. نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه محیط زیست کشور به دلیل دست‌اندازی‌ها وضعیت مناسبی ندارد از جاده‌کشی غیرقانونی با هدف دسترسی به دریاچه گهر انتقاد کرد و گفت: بارها در چندین نوبت اعتراض خود را نسبت به این عمل غیرقانونی به مدیران ارشد سازمان محیط زیست کشور اعلام کرده‌ام و حال نیز از رییس و مدیران این سازمان می‌خواهم که به این موضوع ورود جدی داشته باشند و اجازه ندهند منابع خدادادی کشور به بهانه‌های واهی تخریب شود.

او با تاکید بر اینکه اشترانکوه و دریاچه گهر جزو سرمایه‌های ملی کشور هستند، افزود: تخریب و از بین بردن منابع طبیعی ظلم به نسل‌های آینده است که متاسفانه گاهی برخی آنها را فدای خودخواهی‌ها و بازی‌های سیاسی می‌کنند. این نماینده مردم در مجلس دهم، ضعف و ناتوانی سازمان محیط زیست در برخورد قاطع با متخلفان و تخریب‌کنندگان منابع طبیعی را مهم‌ترین عامل ارتکاب به اقدامات غیرقانونی در حوزه محیط زیست دانست و ادامه داد: مصداق عینی این ناتوانی ایجاد جاده غیرقانونی به دریاچه گهر است.

کیان‌پور بر لزوم انجام اقدامات قانونی از سوی سازمان محیط زیست برای مقابله و جلوگیری از احداث جاده غیرقانونی دسترسی به دریاچه گهر تاکید کرد و افزود: از استاندار نیز تقاضا می‌شود رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار دهند.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی دریاچه گهر را زیستگاه مناسبی برای انواع آبزیان و حیات وحش دانست و خواست که از هر گونه دست‌اندازی و تجاوز به حریم آن ممانعت شود.

عملکرد دستگاه‌ها در کاهش آلودگی هوا مقابل دید مردم

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور با بیان اینکه پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوا برای پیگیری مصوبات کاهش آلودگی هوای کشور راه‌اندازی شده است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم در جریان عملکرد دستگاه‌ها در زمینه اجرای مصوبات مربوط به کاهش آلودگی هوا قرار می‌گیرند. وحید حسینی با اعلام این خبر گفت: این سامانه به نشانی dabir.doe.ir راه‌اندازی شده است و از این به بعد کلیه مصوباتی که توسط دستگاه‌ها اجرا می‌شود یا نمی‌شود و پیشرفت آنها روی این وب‌سایت قرار خواهد گرفت تا به اطلاع عموم برسد. با مراجعه به این پایگاه، شهروندان در جریان دقیق اجرای مصوبات قرار می‌گیرند.

به گفته او، دبیرخانه کارگروه ملی آلودگی هوا در حال حاضر با پنج کمیته تخصصی فعال است از سوی دیگر بر اساس اخبار اعلامی وزارت نفت، از اول خردادماه امسال توزیع سوخت دیزل یورو ۴ آغاز شده است و تا اول تیر، گازوییل یورو ۴ در ۳۸۲ جایگاه در کلان‌شهرها و راه‌های مواصلاتی کشور توزیع می‌شود. دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا با اشاره به اینکه اقدام وزارت نفت در توزیع سوخت دیزل یورو ۴ اقدام بسیار مثبتی است، گفت: توزیع دیزل یورو ۴ در شرایط کنونی کار بسیار سختی است و این وزارتخانه باید سوخت را که قبلا با خط لوله منتقل می‌کرد، با کامیون انتقال‌ دهد.

او در ادامه اقدامات دبیرخانه کارگروه آلودگی هوا را طی سه ماه گذشته تشریح کرد و گفت: تاکنون شش جلسه تخصصی در مورد کیفیت سوخت دیزل برگزار شده است همچنین برای موتورسیکلت برقی سه جلسه برگزار شده اما متاسفانه هیچ خروجی نداشته است. چون وزارت صنعت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و باید فکر دیگری در این زمینه بکنیم.

در جلسه اخیر کارگروه ملی آلودگی هوای کشور، اجرای طرح LEZ در کلان‌شهرهای کشور، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های شهری و کاتالیست روی تاکسی‌ها که طبق مصوبات دولت به وزارت کشور محول شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

ارسال نظر