اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۶۸

پایان کابوس دراکولا با پلمب پاساژ

پاساژ فرسوده و نا ایمن دراکولا برای پیشگیری از بروز حادثه و خطرات جانی و مالی با حکم دادستانی توسط شهرداری منطقه 11 پلمب شد. به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به هشدارهای متعددی که به مالک و کسبه پاساژ فرسوده و خطرناک دراکولا طی ماه‌های گذشته داده شده؛ از پلمب این ساختمان خبر داد و گفت: پس از پیگیری‌های بسیار که در راستای رفع خطر از ساختمان‌های ناایمن مرکز شهر انجام شد؛ با دستور و حکم مرجع قضایی برای پیشگیری از بروز حوادث تلخ و ناگوار ناشی از فرسودگی ساختمان و به خطر افتادن جان و مال کسبه و کارگران، پاساژ دراکولا پلمب شد. وی افزود: حکم مرجع قضایی چندی پیش به مالک و کسبه پاساژ ابلاغ و طی هماهنگی‌های لازم با کلانتری، شورای تامین استان، آتش نشانی و مرجع قضایی، پلمب ساختمان انجام شد. بنا بر این گزارش، پاساژ افراسیابی موسوم به دراکولا واقع در خیابان لبافی نژاد کوچه مهرداد واقع شده که به دلیل عدم ایستایی و ناپایداری بر اساس دستور معاونت دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 37 مبتنی بر همکاری نیروی انتظامی با شهرداری جهت پلمب واحدهای ساختمان مزبور اقدام شد.

آغاز توزیع لاستیک با نرخ دولتی برای کامیون‌داران

طرح توزیع انبوه لاستیک مورد نیاز رانندگان شاغل در بخش حمل‌ونقل جاده‌یی بر اساس نرخ مصوب دولتی با استفاده از تولیدات داخلی و واردات آغاز شد.

به گزارش تسنیم، براساس توافق صورت گرفته بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، وزارت صنعت و انجمن‌های صنفی تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک، توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان به صورت انبوه در شهرهای مختلف کشور آغاز شد. میزان سهمیه اختصاص یافته برای توزیع لاستیک براساس اولویت‌بندی شهرهای کشور و بر مبنای میزان فعالیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌یی و حجم کالای جابه‌جا شده در شهرهای مذکور صورت گرفته است. توزیع لاستیک در سه اولویت انجام می‌شود که در اولویت نخست، لاستیک مورد نیاز در شهرهای بندرعباس، بندر امام (ره)،

اصفهان، شیراز، قزوین، تهران، کرمان، تبریز، یزد و اراک انجام شده و اولویت‌های بعدی طی روزهای آتی از طریق مجاری رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لاستیک‌ها شامل لاستیک‌های وارداتی و هم لاستیک‌های مربوط به تولیدکنندگان داخلی است.

شیوه جدید جلوگیری از مهاجرت‌ به گرجستان

نماینده اسبق ایران در ایکائو با اشاره به اقدام اخیر گرجستان و صربستان مبنی بر ممنوعیت صدور بلیت یکطرفه برای ایرانی‌ها، گفت: این یک رفتار معمول و قانونی دولت‌ها برای جلوگیری از مهاجرت مردم کشورهایی است که با آن لغو روادید هستند.

علیرضا منظری، در گفت‌وگو با ایلنا درباره ممنوعیت صدور بلیت یک‌طرفه به مقصد صربستان و گرجستان برای اتباع ایرانی و الزام تهیه بلیت برگشت، اظهار کرد: برای اخذ ویزا تهیه بلیت برگشت یک الزام است اما از آنجایی که با برخی از کشورها مانند گرجستان و صربستان لغو روادید هستیم این کشورها می‌توانند این مقررات را درباره برخی از کشورها وضع کنند.

او ادامه داد: اقدام گرجستان و صربستان غیرقانونی نیست و برای جلوگیری از ورود مهاجران و کنترل ورود و خروج مسافران دست به این اقدام زده‌اند.

تحویل ۶۶ درصد مسکن مهر در ۵ سال

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از کل واحدها به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند که ۹۱۳ هزار واحد آن برابر با ۶۶ درصد اقدامات در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی در تشریح اقدامات انجام گرفته در حوزه مسکن مهر به ویژه در شهرهای جدید بیان کرد: در کل عملیات اجرایی ساخت تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور در دولت قبل آغاز شد که تاکنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار واحد تحویل و ۳۰۰ هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند که دچار کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی بسیاری هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات اجرایی مسکن مهر از ابتدا در سه قالب خودمالک، تعاونی و انبوه‌سازی سه ‌جانبه آغاز شد گفت: خودمالکان که تنها مشمول دریافت وام بوده و بدون ورود دولت کار خودرا به پایان رساندند اما تعاونی‌ها و قراردادهای سه جانبه پروژه‌های اصلی و مشکل‌دار بودند که بخش عمده‌یی از آنها برای این دولت به جا گذاشته شد.

طاهرخانی از وجود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در مجموعه شهرهای جدید استان تهران به انضمام شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: در دولت قبل به علت نبود اراضی لازم برای اجرای طرح مسکن مهر سراغ شهرهای جدید رفته و در این مناطق جانمایی کردند، نواحی که خود دارای مشکلات اولیه در تامین خدمات و دسترسی‌پذیری بوده و اینگونه در وضعیت بدتری نیز قرار گرفتند. او ادامه داد: بطور مثال در شهر جدید پرند ساخت حدود ۹۵ هزار واحد در سال‌های 89- 88 آغاز شد که مورد استقبال خوب مردم هم قرار نگرفت، حال نکته مهم اینجاست که این پروژه با این حجم سنگین از ساخت و ساز از مقیاس یک پروژه مسکونی خارج شده و قطعا در پروژه شکل‌گیری یک شهر کامل قرار می‌گیرد چرا که قرار است نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد.