طراحی رهام توسط متخصصان ایرانی انجام شده است
با حضور استاندار فارس , نمایندگان مجلس دهم , مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد گروه «رهام» خودرو جدید گروه سایپا که نخستین محصول از سری SP100 به شمار میرود در شیراز معرفی شد.
به گزارش تعادل همزمان با هفدهمین نمایشگاه بینالمللی خودرو در استان فارس خودرو «رهام» که محصول جدید گروه خودروسازی سایپا است و پس از سرمایهگذاری این گروه در زمینه طراحی و ساخت پلتفرم، به عنوان نخستین محصول این پلتفرم به شمار میرود، معرفی شد.
«رهام» یک خودروی سدان در کلاس C است که پیشتر تستهای ایمنی سه ستاره انکپ (NCAP) را با موفقیت پشت سر گذاشته و با برخورداری از امکاناتی مانند فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل، شش کیسه ایمنی هوا، سانروف برقی، سیستم ترمز پیشرفته، سیستم هشداردهنده عابر پیاده، مانیتور نمایش اطلاعات خودرو، مالتی مدیا و سیستم سنسور و دوربین دنده عقب و پارک خودرو، تهویه هوای اتوماتیک و بسیاری سیستمهای دیگر، میتواند به عنوان رقیب خودروهای پیشرفته موجود در بازار شناخته شود.
حجم موتور این خودرو 1650 سیسی با توان تولید 115 اسب بخار قدرت است و قرار است در سه مدل سواری، کراساوور و هاچبک تولید و به بازار عرضه شود.
استفاده از ظرفیتهای درونی کشور
همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بینالمللی خودرو سایپا در شهر شیراز و با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، استاندار و جمعی از مسوولان دولتی این استان، نخستین خودرو ایرانی تولید شده بر روی پلتفرم ملی SP100 با نام اولیه رهام، معرفی شد.
بهگزارش «تعادل» محسن جهرودی در این مراسم معرفی محصول جدید گروه سایپا گفت: نخستین خودرو بر روی پلتفرم ملی SP100 به تولید رسیده و هماکنون مراحل تست آن در حال انجام است و خوشحالیم که این محصول ایرانی در منطقه اصیل کشورمان ایران و در شهر شیراز معرفی میشود.
او با بیان اینکه پلتفرم این خودرو ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش میکنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست و کالیبره کردن این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: با توجه به تحریمهای یک جانبه امریکا رویکرد ما تمرکز روی تولید داخل است و تولید این خودرو ایرانی جدید نیز در این راستا صورت میگیرد؛ ضمن آنکه امریکا تمام دنیا نیست و ایران نیز یک کشور با تمدن بزرگ و با تجربه است.
او افزود: تحریمهای امریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد اما با توسعه داخلیسازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی خواهند ماند و به صراحت اعلام میکنیم که از این مقطع هم با سلامت و به خوبی عبور خواهیم کرد.
جهرودی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال، از هماکنون تامین شده است، تصریح کرد: ما از ابتدای سال و حتی قبل از خروج دولت پیمان شکن امریکا از برجام، شرایط را پیشبینی کرده و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه در گروه سایپا قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تامین کردهایم. او درباره وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن اظهار کرد: سیتروئن فعالیتش را تعلیق کرده که البته متفاوت با خروج از ایران است. با این حال فعالیت شرکت سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد یافت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: رنو از ایران خارج نشده بلکه فعالیتش را کاهش داده است که این موضوع نشاندهنده خرد رنو و شناخت این شرکت از بازار داخلی ایران است که پیام خوبی نیز دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده اما این شرکت اعلام کرده که از ایران خارج نمیشود.