اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۱۱

شهردار استعفای  مدیرعامل همشهری را نپذیرفت

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، استعفای «مرتضی حاجی» از مدیرعاملی «موسسه همشهری» با مخالفت «محمدعلی افشانی» شهردار تهران مواجه شده است. «محمدجواد حق‌شناس» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مهر، درباره سرنوشت نامه استعفای مدیرعامل موسسه همشهری گفت: آقای حاجی همچنان مدیرعامل موسسه همشهری است و علی‌القاعده باید استعفای خود را به شهردار تهران بدهد و بعد از نظر موافق اوست که هیئت مدیره همشهری درباره مدیرعامل موسسه تصمیم می‌گیرد اما خبری که بنده دارم، این است که شهردار تهران استعفای مدیرعامل همشهری را نپذیرفته است. وی افزود: آقای حاجی اعلام کرد که در احترام به مصوبه مجلس مبنی بر منع به‌کارگیری مدیران بازنشسته، این اقدام (اعلام استعفا) را انجام داده است؛ در حالی که این مصوبه هنوز وجهه قانونی پیدا نکرده است؛ یعنی باید به تصویب شورای نگهبان برسد و یا اگر اشکالی داشت، به مجلس عودت داده شود و بعد از رفع اشکال مجددا به شورای نگهبان برود و اگر اختلافی نبود، در آنجا تصویب شود و بعد توسط رئیس مجلس و رئیس جمهوری ابلاغ شود و تازه بعد از آن، تازه دو ماه زمان پیش‌بینی شده در این مصوبه هست که اجرایی شود؛ که هنوز این مراحل طی نشده است.

طول راه های هوایی کشور به 95 هزار کیلومتر رسید

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: مرحله نخست طرح فراملی مدیریت آسمان ایران شهر به اجرا درآمده و اکنون طول شبکه راه های هوایی کشور به 95 هزار کیلومتر رسیده است. رحمت‌الله مه آبادی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توسعه نقاط تبادل و رفع نقاط کور در آسمان ایران موجب شد تا طول شبکه راه های هوایی ایران در وضعیت مناسبی قرار گیرد. او اظهار کرد: طول راه های هوایی ایران تا 3 سال پیش حدود 60 هزار کیلومتر بود، اما با اجرای طرح فراملی مدیریت آسمان ایران شهر در سه سال گذشته، 35 هزار کیلومتر به مجموع راه های هوایی کشور اضافه شده است. مه آبادی بیان کرد: نخستین رادار وارداتی چندی پیش در فرودگاه بندرعباس نصب شده و قرار است دومین رادار در فرودگاه مهرآباد مورد بهره برداری رسمی قرار گیرد. مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه برای پوشش کامل فضای کشور برنامه افزایش رادارهای موجود از 14 به 17 دستگاه در دست اقدام است، گفت: اجرایی شدن این برنامه، خرید و نصب سه رادار جدید در دستور کار قرار دارد، ضمن اینکه 2 دستگاه رادار هم توسط متخصصان ایرانی در شرکت فرودگاه های کشور نوسازی شده است. مه آبادی اضافه کرد: خرید و واردات نخستین رادار جدید که در فرودگاه بندرعباس نصب شده به سهولت انجام شد، اما ترخیص دومین رادار بیش از 7 ماه در گمرک معطل ماند. مسئولان صنعت هوانوردی کشور همسو با نوسازی سیستم های ناوبری هوایی کشور بحث مدیریت آسمان ایران شهر را نیز در دستور کار خود دادند.