ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۷۶

افزایش 36.9 درصدی قیمت مسکن در بهار ٩٧

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران طی بهار سال جاری 6.17 میلیون تومان با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 3.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 33.7 درصد افزایش داشته ‌است.

به گزارش ایلنا، همچنین در بهار 97 متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 6.24 میلیون تومان با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل 6.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 36.9 درصد، افزایش داشته است.متوسط مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه 3 درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران29 هزار و 836 تومان با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای

١٤ سال بوده است که نسبت به فصل قبل

5.8 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل

26.7 درصد، افزایش داشته است.

 

عبور هواپیماهای امریکایی از آسمان ایران قانونی است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق مقررات عبور هواپیماهای مسافربری امریکایی از آسمان ایران ممنوع نیست.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: موضوع عبور هواپیماهای تجاری امریکایی از آسمان ایران مربوط به قانون آزادی‌های یکم است. هر کشوری که به رسمیت شناخته شود می‌تواند از آسمان ایران عبور کند، ضمن این‌که پروازهای عبوری متضمن پرداخت هزینه است.وی تصریح کرد:‌ از سوی دیگر ایالات متحده امریکا مانند ایران عضو کنوانسیون شیکاگو (معاهده هوانوردی غیرنظامی بین‌المللی) است و به همین دلیل عبور هواپیماهای تجاری این کشور از آسمان کشورمان طبق مقررات ممنوع نیست.

اصلاح تابلوهای «ممنوعیت ورود  ساز» در بوستان‌ها

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از اصلاح تابلوهای ورودی بوستان‌ها که براساس آن ورود آلات موسیقی ممنوع است، خبر داد.

به گزارش ایسنا، الهام فخاری در مورد دلایل نصب تابلوی ممنوعیت ورود آلات موسیقی در ورودی بوستان‌ها گفت: نصب این تابلوها در گذشته بوده است.وی با بیان اینکه حالا با دقت بیشتر به تابلوهای شهری و توجه به ارزش‌های فرهنگی و هنری و حق قانونی سابقه‌ها و سبک‌های اجتماعی برپایه چارچوب قانونی در شهر باید تابلوهای سلیقه‌ای برداشته شود، افزود: ممنوعیت استفاده از ساز موسیقی چه در بوستان‌ها و چه در سطح شهر قانونی نیست و نظر مدیریت شهری هم نیست و در میان مصوبات شورای شهر تهران نیز چنین مصوبه‌ای درباره‌ ممنوعیت ورود ساز و ابزارهای موسیقی به پارک‌ها وجود ندارد.رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موسیقی زبان جهانی و هنر دیرین و بخشی از هستی آدمی است و در همه دنیا به‌ عنوان یک زبان مشترک شناخته می‌شود، ادامه داد: این‌گونه هشدارنویسی فراقانونی و برخورد نامناسب با موسیقی و اهالی هنر نادرست است. کنار هم قرار دادن این جمله‌های بازدارنده نامرتبط کار نابجایی بوده و شورای شهر تهران بعد از تعطیلات صحن شورا به این موضوع خواهد پرداخت و جنبه‌های مختلف در راستای ارزیابی و اصلاح تابلوهای شهری از جمله این عبارات از تابلوها را دنبال خواهد کرد. به روی تابلوهای پارک مبنی بر ممنوعیت به همراه آوردن آلات موسیقی، قلیان، حیوانات (سگ و ...) و برپایی چادر در سطح پارک‌ها موجب انتقادات اهالی هنر وموسیقی شده بود.

رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن

شهردار منطقه 16 در مورد چالش‌های ایستگاه راه آهن در این منطقه گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن که در منطقه 16 است، 175 هکتار است که خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارایه می‌کند و تنها مسیر ریل مشهد به تهران که از مرکز منطقه عبور می‌کند، 35 مترعرض مجموعه ریل است و بر اساس قانون حفاظت و ایمنی راه‌ها نیز، 30 متر حریم برای این خطوط در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، هادی زبده در نشست خبری با بیان اینکه مساحت منطقه 16، 1650 هکتار است، گفت: این شهرداری 6  ناحیه و 9 محله دارد و 280 هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی در مورد بهداشت مغازه‌های جگرفروشی در میدان بهمن با بیان اینکه وضعیت و شرایط بهداشتی این مغازه‌ها نسبت به چند سال گذشته بهبود یافته است، گفت: شرایط بهداشتی فعلی این مغازه‌ها اصلا قابل قیاس با گذشته نیست و سعی شده است که طی سال‌های متمادی با روش‌های خاص شرایط بهداشتی این مغازه‌ها افزایش یابد؛ اما دقت داشته باشید که متولی این بخش وزارت بهداشت است و شهرداری تهران نیز در بهبود وضعیت اثرگذار بوده است.زبده گفت: اخیرا راه آهن اعلام کرده که این 30 متر برای ایجاد زیرساخت‌های دیگر غیر از خیابان سازی بوده و ما در شهرداری با بخشی از تملکاتی روبرو هستیم که برای آنها پول داده‌ایم اما نباید خیابان ساخت و باید اقدامات زیرساختی در آن انجام شود.