طرح سوال از ناشران از طریق تدان
سامانه تدان علاوه بر ارتباط مستقیم و سریعتر ناشران و تحلیل گران با یکدیگر، سبب میشود ناشران به مساله شفاف سازی در بازار اهمیت ویژهای دهند و ناشر خود را مکلف به پاسخگویی بداند. به گزارش بورس تهران، طوبی دهقانی مدیر ناشران شرکت بورس با بیان مطلب فوق گفت: به موجب ماده ۱۷ مکرر دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران اگر قیمت سهام شرکتی طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی با نوسان قیمت ۵۰ درصد افزایش یا کاهش همراه شود، نماد معاملاتی متوقف شده و سرمایهگذاران و تحلیل گران میتوانند از طریق کارگزاریها، شرکتهای مشاور سرمایهگذاری سوالات خود را در مورد وضعیت شرکت در سایت تدان مطرح کنند و ناشر در اطلاعیه شفاف سازی به این سوالات پاسخ میدهد. وی تصریح کرد: سامانه تدان از زیرمجموعههای سایت کدال است که ماموریت آن دریافت گزارشات تحلیلی از مشاوران و تحلیلگران و همچنین دریافت پرسشهای تحلیلگران از ناشران در راستای برگزاری کنفرانس خبری است و هم اینک این درگاه پذیرای سئوالات متعدد سرمایهگذاران و تحلیلگران است. دهقانی افزود: تاکنون در مورد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در خصوص شرکتهای پتروشیمی پردیس (شپدیس)، ملی مس (فملی)، باما (کاما)، کاوه جنوب کیش (کاوه)، حفاری شمال (حفاری)، پتروشیمی جم (جم)، نفت و گاز پارسیان (پارسان) و پتروشیمی تبریز (شبریز) از طریق سامانه تدان از ناشران طرح سئوال شده است. مدیر ناشران شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: این مساله علاوه بر اینکه ارتباط مستقیم و سریعتر ناشران و تحلیلگران با یکدیگر را میسر میکند، سبب میشود ناشران به مساله شفافسازی در بازار، اهمیت ویژهای دهند و ناشر خود را مکلف به پاسخگویی بداند. همچنین تحلیلگران پاسخ سئوالات خود را راحتتر و سریعتر دریافت میکنند.