مشکلات اقتصادی عامل افزایش هزینه‌های تعمیرات اتوبوس‌

۱۳۹۷/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۴۱۸

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه قرار بود برای اتوبوس‌ها ،سوخت یورو 4 تحویل داده شود، گفت: متاسفانه این کار انجام نشده و سوخت از کیفیت مناسبی برخوردار نیست که اگر این روند در سه ماهه سوم سال ادامه یابد، در رابطه با آلودگی هوا و معاینه فنی دچار مشکل می‌شویم .

به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی در هشتمین جلسه کارگروه آلودگی هوا و اخذ معاینه فنی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی شش ماهه اول سال هزینه‌های تعمیراتی بالا رفته و این یکی از مشکلات موجود در حوزه ماست. خواسته ما از وزارت صنعت این است که تسهیلاتی را که برای حمل و نقل برون‌شهری در نظر گرفته، برای حمل و نقل درون‌شهری نیز در نظر بگیرد. وی ادامه داد: اکنون برای لاستیک کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون‌شهری ارز 4200 تومانی اختصاص یافته است، اما حمل و نقل درون‌شهری در رابطه با لاستیک، روغن و... دچار مشکل است. این موضوع می‌تواند مساله معاینه فنی را به چالش بکشد. باید توجه داشت که استهلاک درون‌شهری بیشتر از استهلاک برون شهری است.قیمت هر دو حلقه لاستیک چینی 5 الی 5.5 میلیون تومان است و هر حلقه لاستیک ایرانی یک میلیون تومان است. سنندجی با اشاره به اینکه در سطح تهران باید سوخت یورو 4 تحویل داده می‌شد، گفت: مصرف سوخت در کل کشور 100 میلیون لیتر است که 40 میلیون لیتر از آن متعلق به حمل و نقل عمومی است. در حال حاضر 20 تا 21 میلیون لیتر سوخت یورو 4 در کشور تولید می‌شود که این نصف سوخت حمل و نقل عمومی کشور است. بالطبع بیشتر این سوخت به کلانشهرها اختصاص می‌یابد، اما بر اساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط زیست در عمل دچار مشکل هستیم.سوخت می‌تواند روی مساله معاینه فنی تاثیر بگذارد. اگر قرار است آلودگی هوا برطرف شود، همه سازمان‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. اگر در سه ماهه سوم سال هم سوخت به همان ترتیب قبلی ادامه یابد حتما دچار مشکل می‌شویم؛ بنابراین لازم است همه دستگاه‌ها به تعهدات خود در رابطه با آلودگی هوا عمل کنند.