نقش رسانه‌ها در جنگ اقتصادی پررنگ است

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۲۸

مدیرعامل بانک ملت، نقش رسانه‌ها را در جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی بسیار پررنگ خواند و اظهار داشت: اگر رسانه‌ها در این جنگ اقتصادی به درستی عمل کنند به سلامت از این وضعیت خارج خواهیم شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمد بیگدلی در نوزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی دولت که به میزبانی بانک ملت و با حضور مدیران روابط عمومی بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد صورت گرفت، با اشاره به نقش حساس و مهم رسانه‌ها به ویژه در شرایط حساس کنونی، اظهار امیدواری کرد که خروجی این جلسات بتواند علاوه بر کمک به کشور برای خروج از وضعیت کنونی، به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیز کمک کند. وی با بیان این نکته که هم‌اکنون اقتصاد کشور شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، اضافه کرد: با وجود پیچیدگی‌های جوامع امروزی، نقش رسانه‌ها در جهان غیرقابل انکار است و امروز نقش آنها در لایه‌های مختلف جامعه و بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، در مقایسه با دو دهه پیش بسیار پررنگ‌تر شده است. مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که با استفاده از رسانه می‌توان در جامعه انگیزه و حرکت ایجاد کرد، افزود: در عین حال رسانه یک شمشیر دولبه است که می‌تواند از حرکت جامعه جلوگیری کند و بذر ناامیدی را در کشور به‌کارد. وی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با عملکرد صحیح خود، افکار عمومی را برای پذیرش یک موضوع آماده کنند و در جنگ روانی موجود با تبیین جریان‌های پشت پرده و اهداف دشمن، نقشی تاثیرگذار را ایفا کنند. دکتر بیگدلی، نقش رسانه‌ها را در کمک به دولت برای عبور از شرایط کنونی مهم خواند و گفت: تجربیات گذشته کشور نشان می‌دهد که قطعا با تدبیر مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی مسوولان، مقاومت مردم و همکاری و هدایت درست رسانه‌ها، به سلامت از این وضعیت خارج خواهیم شد. وی گفت: اگر امروز اقتصاد مقاومتی به خوبی عملیاتی شده بود اثرات این جنگ اقتصادی بسیار کمتر و حتی خنثی شده بود بنابراین باید تلاش کنیم که به اهداف اقتصاد مقاومتی در بازه زمانی تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، جامعه عمل بپوشانیم و رسانه‌ها بی‌تردید در این زمینه نقش حساسی را بر عهده دارند. به گفته وی، اگر اقتصاد کشور مقاوم باشد تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و اقتصاد کشور، قطعا بی‌نتیجه خواهد بود. دشمن از طریق مخدوش کردن افکار عمومی، سعی در پیاده کردن نقشه‌های خود دارد بنابراین رسانه‌ها فارغ از هرگونه مسائل جناحی باید در تنویر افکار عمومی تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا این‌بار نیز کشور بتواند به سلامت از این گردنه عبور کند.