نشست ناکام بروکسل

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۱:۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۳۲۰۶۰
نشست ناکام بروکسل

  فایننشال تایمز:

در روزهای گذشته، مهم‌ترین گزارش نشریات، در مورد نشست اتحادیه اروپا با محوریت برگزیت است. آنطور که گفته شده، سران اتحادیه اروپا در نشست روز گذشته در بروکسل به‌دلیل عدم‌پیشرفت در مسائل مورد مناقشه در مذاکرات برگزیت نشست اضطراری ماه نوامبر جهت تصمیم‌گیری نهایی درباره برگزیت را به‌حال تعلیق درآوردند. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، آنگلا مرکل، صدراعظم اتریش، در میان شورای اتحادیه اروپا، به ناکامی این نشست اعتراف کرد و گفت که امیدی به موفقیت مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود داشت، بی‌نتیجه ماند. با این‌حال او گفت که « باید صادقانه اعتراف کنم بسیاری از سخنان ترزا می‌را پیش از این نیز می‌دانستیم با این‌حال، نخست‌وزیر بریتانیا همچنان بر رسیدن به راه‌حل مشترک تاکید دارد.» همچنین با وجود تمام ناکامی‌های بریتانیا در نشست سران، مرکل همچنان مثل قبل خوشبین است که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده، وضعیت برگزیت مشخص شود.

  ال پایس:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود گزارشی از نشست اتحادیه اروپا با محوریت برگزیت پرداخت. آنطور که در این گزارش گفته شده، پس از مساله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به مساله مهاجرت نیز پرداخته شده است. طبق این گزارش، «پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا، اعلام کرد که اسپانیا و بریتانیا با موفقیت در مورد آینده تنگه جبل‌الطارق با بریتانیا مذاکره کرده و به توافق در متن پروتکل این «موافقتنامه خروج» رسیده‌اند. به گفته سانچز، دو طرف همچنان در چهار تفاهم نامه مربوط به روابط دوجانبه بین اسپانیا و بریتانیا به توافق رسیده‌اند. در این تفاهم نامه‌ها، همکاری در زمینه مالیات، محیط زیست و امنیت پیش‌بینی می‌شود. همچنین گفته شده که در نشست سران اتحادیه اروپا، انگلا مرکل بر تقسیم‌بندی پناهجویان در کشورهای اروپایی تاکید می‌کند. صدر اعظم اتریش و شمار بیشتر از رهبران این حوزه، خواستار پس فرستادن پناهجویان نجات داده شده از مدیترانه هستند.

  داون:

صفحه اول این روزنامه، مانند بسیاری از نشریات، به انتشار عکس و گزارشی از مهاجرانی اختصاص داشت که در راه امریکا سرگردانند. طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» در اظهارنظری توئیتری، مکزیک را به ناتوانی در برابر مقابله با خیل ورود قاچاقچیان به امریکا متهم کرد و به همسایه جنوبی درباره احتمال استقرار ارتش امریکا در مرز هشدار داد. آنطور که در روزهای گذشته گفته شده، گروه بزرگی از مهاجران از کشورهایی مانند السالوادور و هندرواس، که گفته می‌شود تعداد آنها به دو هزار نفر می‌رسد، اخیرا قصد دارند به صورت دسته جمعی و با عبور از گواتمالا و مکزیک، خود را به مرزهای جنوبی امریکا برسانند. دونالد ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی به دفعات بر لزوم ساخت دیوار مرزی با مکزیک تاکید کرده بود. دولت او نیز به دنبال ایجاد این دیوار است.

 

ارسال نظر