پیوند کسبوکارهای سنتی و مدرن
فعالان استارتآپی در نشستی که در اتاق تهران برگزار شد، با یکدیگر به گفتوگو نشسته و به انتقال تجربه پرداختند. در این نشست که صاحبان چند استارتآپ و همچنین برخی فعالان اقتصادی و دبیران برخی از تشکلهای عضو اتاق تهران حضور داشتند، ابتدا سخنانی از سوی مدیر کسبوکارهای نوین اتاق تهران پیرامون فلسفه وجودی استارتآپها در جهان امروز و ظهور کسبوکارهای دانشبنیان در اقتصاد کشورها، بیان شد و این پرسش به میان آمد که در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بنگاههای بخشخصوصی چگونه میتوانند کسبوکار خود را رونق دهند و آیا احیای کسبوکارها در اکوسیستم رو به توسعه استارتآپی، امکانپذیر است؟ به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، در همین رابطه، برخی از مدیران تشکلی و صاحبان صنعت، این پرسش را در نشست فوق مطرح کردند که اصولا بنگاههای اقتصادی که بطور معمول، در ایران سنتی عمل کرده و جلو میروند، چگونه از ابزار استارتآپی میتوانند برای فروش مناسبتر استفاده کنند؟ همچنین در این نشست، مصطفی امیری از بنیانگذاران درگاه «زرینپال»، تجارب خود را از راهاندازی این استارتآپ و فراز و فرودهایی که در طول نزدیک به یک دهه گذشته داشته است، با فعالان اقتصادی به اشتراک گذاشت. آنطور که او بیان کرد، کسبوکارهای نو و دانشبنیان و بطور مشخص، استارتآپها، در هنگامهای به اوج موفقیت میرسند که وضعیت اقتصاد و کسبوکار در یک کشور مناسب نباشد و بنگاهها در شرایط بحرانی باشند. او در عین حال، تصریح کرد که راه ورود مشاوران و مدیران خارجی را باید به کسبوکارهای کشور باز کرد تا از دانش و تجارب آنان برای بهبود و ارتقای اقتصادی بنگاهها بهره برد.