افت ارزش خرما در بازارهای داخلی و خارجی
بوشهر| نماینده بوشهر در شورای عالی استانها به مناسبت روز ملی خرما در این استان گفت: محصول خرما در بازارهای داخلی و خارجی جایگاه واقعیش را نیافته است.
علیاکبر فاطمی در گفتوگو با ایلنا گفت: استان بوشهر با دارا بودن شش میلیون اصله نخل و تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن خرما به عنوان یکی از مهمترین استانهای تولید خرما به حساب میآید. همچنین ۱۵ درصد خرمای کشور را نیز دارا است.
او افزود: بهدلیل مسائل و مشکلاتی که در زمینه محصول خرما وجود دارد متاسفانه تاکنون این محصول نتوانسته جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی به دست آورد. از جمله این موانع میتوان اشاره کرد به روش سنتی و غرقابی بودن که بیشترین هدر رفت آب را دارد. مشکل بعدی کانالهای آب است که به سمت این نخلستانها هدایت میشوند که قسمتهایی از آنها بتنی و بخشهای دیگری خاکی است و باعث نفوذ آب در زمین و هدر رفت آن میشود.