شنیدن موسیقی و کنترل آب و هوا مهمترین کاربرد بلندگوهای هوشمند
ونچربیت| با گذشت مدت زمان قابل توجهی از عرضه بلندگوهای هوشمند، نتایج یک تحقیق تازه نشان میدهد که این بلندگوها بیش از هر چیز برای گوش کردن به موسیقی کاربرد دارند.
بررسی انجام شده توسط موسسه دش بات در این زمینه از طریق ارسال پرسشنامه برای ۱۰۱۹ خانوار امریکایی مالک الکسا و گوگل هوم نشان میدهد این دستگاهها عامل تغییراتی در رفتار خانوادهها بودهاند، مهمترین علت استفاده از این دستگاهها گوش کردن به موسیقی و کنترل وضعیت آب و هوا بوده است، علاقه به خرید کالا و خدمات از طریق این دستگاهها هنوز در سطح بالایی نیست و در مجموع خریداران این دستگاهها از آنها راضی هستند و خرید آنها را به دیگران توصیه میکنند.
نزدیک به ۷۵ درصد از پاسخدهندگان گفتهاند حداقل یک بار در روز از این دستگاهها استفاده میکنند و ۵۷ درصد هم گفتهاند استفاده شان از دستگاه مذکور به چند بار در روز میرسد. تقریبا ۶۴ درصد از مردان و ۵۳ درصد از زنان چند بار در روز از دستگاه یادشده استفاده میکنند.
بیش از ۶۵ درصد از پاسخدهندگان گفتهاند که استفاده از این دستگاهها رفتارهای روزانه آنها را تغییر داده و ۲۵ درصد آنها این تغییرات را زیاد و ۴۰.۵ درصد تغییرات مذکور را کم دانستهاند. تنها ۱۹ درصد گفتهاند که الکسا و گوگل هوم تاثیری بر رفتار آنها نداشته است. در این میان تغییرات رفتاری مردان بیش از زنان بوده است. البته میتوان تصور کرد در آینده استفاده از دستگاه یادشده افزایش یافته و لذا صدور فرامین صوتی برای پیشبرد امور مختلف به یک هنجار عادی مبدل شود.
بیش از ۷۵ درصد کاربران از الکسا و گوگل هوم برای پخش موسیقی استفاده میکنند و حدود ۶۶ درصد آن را برای کنترل وضع آب و هوا به کار میبرند. دریافت اطلاعات مختلف، استفاده به عنوان ابزار تنظیم ساعت، دریافت اخبار، دریافت لطیفه، خرید، کسب اطلاع از نتایج رقابتهای ورزشی، انجام بازی و غیره نیز در رتبههای بعدی قرار دارد.
درمجموع ۴۳ درصد از پاسخدهندگان از این وسیله برای خرید استفاده کردهاند که ۵۸ درصد از آنها مرد و ۳۲ درصد زن هستند. بیشترین میزان خرید مربوط به آمازون و گوگل با مجموع ۸۳ درصد است و سفارش غذا با ۵۳ درصد در رتبه دوم است. خرید کالا از دیگر شرکتها، کرایه کردن تاکسی و خودرو و خرید از طریق اپلیکیشن نیز در رتبههای بعدی است.