اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۰۱

74ضربه شلاق، حکم سگ آزار کوچصفهانی

رشت|رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: فردی که مبادرت به اعدام و حلق آویز کردن یک قلاده سگ در بخش کوچصفهان رشت کرده بود، به 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. اصغر خودکار گفت: حکم محکومیت فردی که مبادرت به اعدام و حلق آویز کردن یک قلاده سگ در بخش کوچصفهان رشت کرده بود، با رای شعبه سوم دادگاه عمومی کوچصفهان صادر شد. او افزود: فرد مذکور پس از انتشار سگ آزاری در جراید و سایت‌های مجازی با همکاری گروه مردم نهاد و طرفداران و دوستداران حیوانات شناسایی و به مراجع قضایی کوچصفهان معرفی شد.

قراردادهای موقت مهم‌ترین مشکل کارگران

بجنورد| معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین مشکل کارگران این استان، قراردادهای موقت آنهاست. قربان نباتیان تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 90 درصد کارگران این استان به‌صورت قرارداد موقت در حال فعالیت هستند. این افراد در بخش‌های مختلف دولتی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در حال کار هستند. قراردادهای موقت موجب شده تا این افراد احساس عدم امنیت شغلی داشته باشند. او با اشاره به اینکه در بسیاری از حوزه‌ها کارفرماها نیازمند کارگر تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: این امر موجب شده تا در بسیاری از اوقات این افراد پس از اتمام قرارداد نسبت به خارج کردن کارگر اقدام نکنند. این مقام مسوول تصریح کرد: هم‌اکنون بسیاری از کارگران این استان با سابقه کاری زیاد، با قرارداد موقت در حال فعالیت هستند.

تولید 22 هزار گیگاوات برق

اهواز| معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خوزستان در هفت ماهه سپری شده از سال ۹۷ بیست و دو هزار ۱۱۲ گیگاوات ساعت برق تولید کرده که از این مقدار سهم نیروگاه‌های برق آبی ۲۰ درصد و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر با ۸۰ درصد کل انرژی تولیدی بوده است . مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: پیک مهر ماه سال جاری هفت هزار و ۳۴۹ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار در مدت مشابه سال قبل حدود خوزستان ۹ درصد افزایش داشته است، همچنین انرژی مصرفی در این بازه زمانی برابر با بیست و هفت هزار و ۸۷۲ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۱ درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

کشتار دسته جمعی گراز‌ها با سیم برق لخت

رشت| رییس اداره حفاظت محیط زیست رشت گفت: فردی که با کارگذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گراز‌های وحشی اقدام می‌کرد به حبس محکوم شد. اصغر خودکار گفت: شخصی که مبادرت به کشتار بیرحمانه تعداد ۱۸ راس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت کرده بود، پس از دستگیری و معرفی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت پس از سیر مراحل قانونی و با رای ریاست شعبه ۱۰۸ دادگاه رشت محکوم شد. او افزود: این فرد که در محدوده روستای پیربازار دارای اراضی کشاورزی و شالیزار است، جهت جلوگیری از ورود جانوران وحشی گراز به محدوده اراضی کشاورزی، با کار گذاشتن سیم برق لخت و استفاده از یک دستگاه موتور برق، نسبت به کشتار دسته جمعی گراز‌های وحشی اقدام می‌کرد، پس از شناسایی دستگیر شد.

حکم قطعی متهمان پرونده گندم فارس صادر شد

شیراز| متهمان پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی که از طریق اختلاط خاک با گندم کم فروشی و گران‌فروشی کردند؛ جمعاً به ۸۱ سال حبس و بیش از ۷۵۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

احکام متهمان اخلال‌گر در نظام اقتصادی کشور از طریق کم فروشی، گران‌فروشی و دوباره فروشی گندم‌های خریداری شده از دولت به قیمت یارانه‌ای و فروش مجدد به دولت در فصل خرید تضمینی به قیمت آزاد و اختلاط گندم‌های خریداری شده از کشاورزان با خاک، ماسه، ذرت، علوفه و سایر ناخالصی‌ها جهت افزایش وزن و فروش به دولت در فصل خرید تضمینی برای جبران کسری گندم‌های امانی دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.

متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند.

کشف 10 هزار لیتر گازوییل قاچاق در شهر بابک

اصفهان| قاچاقچیان سوخت در انتقال 10 هزار لیتر گازوییل در شهر بابک ناکام ماندند.   فرمانده انتظامی شهربابک گفت: چهار قاچاقچی سوخت با انبار کردن ۱۰ هزار لیتر گازوئیل در منزلی در باغ‌های منطقه “ بنه یکه “ قصد داشتند این مقدار سوخت را به شهرستان‌های جنوبی و مرزی کشور انتقال دهند.سرهنگ صیفوری افزود: در این زمینه علاوه بر توقیف ۴ خودرو، ۴ متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

ارسال نظر