چالش‌ترزا می ‌برای جلب حمایت داخلی از برگزیت

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۳۸۳
چالش‌ترزا می ‌برای جلب حمایت داخلی از برگزیت

  تایمز:

تایمز درگزارش روز گـذشـته خود به موضوع برگزیت پرداخت و صحبت‌های ترزا می‌را پوشش داد. این روزنامه در گزارش خود نوشته است: ترزا می‌دیروز در بروکسل پس از جلسه با همه 27 کشور اتحادیه اروپا با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافقت کرد.

 او در حال حاضر در نبردی برای حمایت نمایندگان مجلس در یک رای‌گیری قرار دارد. می، می‌تواند امروز برای مبارزه با تروریسم و نخست‌وزیری‌اش، با اعتراض نمایندگان مجلس به انجام وظیفه خود و حمایت از او یا چهره «بازگشت به اتحادیه اروپا» که طی دوهفته آینده انجام می‌شود به مبارزه بپردازد.

نخست‌وزیر انگلیس در یک استراتژی با ریسک بالا برای تبدیل جریان مخالفان در وست مینستر، نخست وزیری را به تور در سراسر کشور هدایت می‌کند تا طرح خود را به طور مستقیم به رای‌دهندگان ارایه دهد. مسوولیت شخصی برای برنده شدن در انتخابات، به رأی‌دهندگان او هشدار می‌دهد تا اختلافات خود را کنار بگذارد و به ائتلاف‌هایی که از برگزیت خسته شده‌اند و می‌خواهند «حرکت کنند» گوش دهند. با این حال معامله پشت این قرارداد، بیش از 18 ماه مذاکره را در پی داشته و دیروز در بروکسل امضا شده است.

  وال استریت ژورنال:

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارش خود به ادامه تنش‌ها در مرز مکزیک پرداخته و نوشته است تنش‌ها میان ساکنان یک شهر مرزی مکزیک با هزاران مهاجران از کشورهای امریکای مرکزی تشدید شده است.

 به گزارش این روزنامه همزمان با ادامه اعتراض ساکنان شهر تیخوانا به حضور هزاران مهاجر از منطقه امریکای مرکزی اوضاع این شهر مرزی مکزیک متشنج شده است. این مهاجران برای ورود به کشور ایالات متحده امریکا به دنبال عبور از شهر مرزی تیخوانا هم مرز با ایالت کالیفرنیا بوده‌اند.

یک گروه از مخالفان حضور این مهاجران مقابل محل اقامت آنها در شهر تیخوانا تجمع کرده و این در حالی بود که نیروهای ضد شورش مکزیک نیز در محل حضور داشتند. این مخالفان در حالی که سرود مکزیک را می‌خواندند از مهاجران خواستند به خانه‌های شان بازگردند.

این افراد اعلام کردند که انها مخالف مهاجران قانونی نیستند اما به‌شدت نسبت به آنچه «تجاوز غیرقانونی» توصیف کردند، ابراز نارضایتی کردند.

این تجمع‌کنندگان اعلام کردند که دولت مکزیک باید از سیاست‌های دونالد ترامپ در امور مهاجرت تبعیت کند و سیاست‌های مرکزی سختگیرانه‌تری را اجرایی کند.

 

ارسال نظر