جلب اعتماد عمومی عامل موفقیت پیام رسان‌های بومی

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۵۲

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات |  

معاون وزیر ارتباطات نتایج یک نظرسنجی درباره عوامل موفقیت پیام‌رسان‌های بومی را منتشر کرد. نتایج نشان می‌دهد ۷۵ درصد مردم، جلب اعتماد عمومی را عامل موفقیت این پیام‌رسان‌ها می‌دانند.

حمید فتاحی با انتشار نظرسنجی در شبکه اجتماعی توییتر، از کاربران فضای مجازی خواست به عوامل موفقیت پیام‌رسان‌های بومی رای دهند. وی خطاب به کاربران گفت: به نظر شما کدام گزینه می‌تواند عامل اصلی موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی شود؟ در این نظر سنجی ۴ گزینه حمایت‌های مالی دولت، فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی، اعتماد عمومی مردم و توسعه فنی مناسب پیام‌رسان‌ها مطرح شده است. معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه «قطعا شنیدن نظر مردم به عنوان کاربران پیام‌رسان‌ها، راهگشاتر از تعیین تکلیف‌های دستوری است»، ادامه داد: پس بیایید با بازنشر این توییت، از نظر دیگر شهروندان مطلع شویم. نتیجه این نظرسنجی در مورد عامل اصلی موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی تاکنون حاکی از آن است که ۷۵ درصد کاربران، اعتماد عمومی مردم را مهم‌ترین عامل موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی می‌دانند. در همین حال ۲۰ درصد کاربران موافق گزینه توسعه فنی مناسب پیام‌رسان‌ هستند و ۲ درصد به حمایت‌های مالی دولت و ۳ درصد به فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی رای دادند.