اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۳۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۵۸۸۹

هندوانه  در خراسان‌شمالی ارزان شد

بجنورد| رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد گفت: هندوانه شب یلدا در این استان نسبت به شب یلدای سال گذشته ارزان‌تر شد. وحدانی افزود: قیمت هندوانه شب یلدا ۲۴۰۰ تومان در میدان بار است این در حالی است که این رقم در یلدای گذشته ۳۰۰۰ تومان بوده است.رییس اتحادیه میوه و تره‌بار بجنورد با تأکید بر اینکه هیچ گونه کمبودی در خصوص تأمین میوه شب یلدا وجود ندارد، ادامه داد: اما قیمت‌ها نسبت به یلدای گذشته دو برابر افزایش یافته است.وحدانی با اشاره به تأمین ۱۰۰ تن انار گفت: قیمت این میوه در میدان بار ۳۰۰۰ تومان است. علاوه‌بر آن ۱۵۰ تن سیب نیز تأمین شده است که با قیمت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان به فروش خواهد رسید.

علت تصادف مسوولان تامین اجتماعی

گرگان|رییس کل دادگستری گلستان گفت: عامل اصلی تصادف منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی کشور تخلف راننده استانداری بود. هادی هاشمیان اظهارداشت: تیم کارشناسی در نظریه خود اعلام کرده‌ است هرچند نقص در برخی زمینه‌ها وجود دارد اما تخلف اصلی و علت تامه تصادف 24 آبان که منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی کشور در گلستان شد، رعایت نکردن حق تقدم عبور وسایل نقلیه مستقیم‌رو هنگام دور زدن (نقض ماده 140 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی) توسط راننده تویوتا لندکروز (راننده استانداری) است.

او با بیان اینکه اعلام نظر نهایی این تیم کارشناسی به طرفین پرونده اعلام شده است، گفت: نظریه اولیه کارشناسی در نخستین روزهای پس از حادثه به طرفین پرونده اعلام شده بود که با اعتراض طرفین، پرونده برای اعلام نظر دوباره به یک هیات 3 نفره کارشناسی ارجاع شد که نتیجه آن امروز اعلام شد.

احضار مدیرکل صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج| دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای ضرورت نظارت بیشتر بر بازار، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد احضار شد.مهرداد کرمی افزود: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده و ضرورت نظارت بیشتر بر بازار، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان احضار شد.او با تاکید بر سخنان رییس قوه قضاییه در خصوص ورود دادستانی در چارچوب قانون به موضوع گرانی اظهار کرد: مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان به دلیل عدم انجام وظایف قانونی و جلوگیری از اجرای قانون در بحث نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی احضار و تفهیم اتهام شد. پرونده قضایی برای مدیر مربوطه تشکیل شده و در یکی از شعب دادیاری در حال رسیدگی است.

۴۰ درصد مدارس شهرستان آبدانان گاز دارند

ایلام| رییس آموزش و پرورش شهرستان آبدانان گفت: با کمک سازمان نوسازی مدارس از ۱۱۳ مدرسه فعال در سطح شهرستان ۴۰ مدرسه از نعمت گاز برخوردار شدند. محمد پیری رییس آموزش و پرورش شهرستان آبدانان گفت: با شروع فصل سرما یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش تامین سوخت و سیستم گرمایشی مدارس است.  پیری افزود: طی سال‌های اخیر با برخوردار شدن شهرستان از نعمت گاز، بالغ بر ۴۰ درصد مدارس مجهز به سیستم گرمایشی با گاز طبیعی شده‌اند.  وی ادامه داد: بیشتر مدارس مجهز به سیستم پکیج هستند و از سوخت گازاییلی استفاده خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر