تالار «هنر» را نادیده گرفتهاند
ناصر آویژه درباره شرایط «تالار هنر» گفت: تالار «هنر» کمبود امکانات دارد اما تمام آدمهایی که آنجا فعالیت میکنند، همراهی خوبی با هنرمندان دارند با این حال منِ هنرمند باید خودم را با شرایط انطباق دهم اما این دلیل نمیشود که از شرایط انتقاد نکنم. این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه «وقتی میخواهیم انتقاد کنیم باید توجه داشته باشیم که چه نگاهی در پشت حرف ما وجود دارد»، به ایسنا گفت: نگاه ما در زمان نقد کردن نباید صرفا طلبکارانه و شخصی باشد بلکه باید سعی کنیم نگاهی پیش برنده و اصلاحی داشته باشیم. باید ببینیم فقط وقتی حق من ضایع شده صدایم درآمده است یا اگر حق دیگری هم بوده همین کار را انجام شده. متاسفانه ما گاهی اصطلاحا دچار سهم خواهی میشویم. او اضافه کرد: من خودم نمایشی را با دکور بسیار سنگین در همین تالار روی صحنه بردم اما گاهی یک نمایش به دلیل امکانات خاصی که میخواهد باید در مکان دیگری مانند تالار وحدت اجرا شود تا بتواند از تمام شرایطش استفاده کند. بر همین اساس هنرمندی که تالاری را برای اجرای نمایشش انتخاب میکند قبل از اجرا باید این نکات را مورد توجه خود قرار دهد و بر اساس امکانات موجود نمایشش را اجرا کند. در نهایت هم اگر اشتباه انتخاب کرده، آن مکان را مجددا انتخاب نکند. منِ هنرمند باید خودم را با شرایط انطباق دهم اما با این حال دلیل نمیشود که از شرایط انتقاد نکنم. در این مسیر باید وزیر ارشاد و مسوولان هم به این شرایط توجه نشان دهند تا این تالار ترمیم و تجهیز شود. اکنون به نظر میآید این تالار نمایشی را نادیده گرفتهاند و بودجه کمتری هم به آن اختصاص میدهند. آویژه در پایان اظهار کرد: در مجموع «تالار هنر» نیاز به امکانات بیشتری دارد، آن هم برای شهر بیش از 12 میلیونی تهران قطعا نیاز به تجهیز این تالار که به صورت تخصصی به نمایش آثار کودک میپردازد حس میشود.