ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۸۶۷

خودرو‌های وارداتی ۲۰۱۴ مشمول اخذ معاینه فنی هستند

ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در اطلاعیه‌ای از لزوم مراجعه خودرو‌های وارداتی تولید سال ۲۰۱۴ به مراکز معاینه فنی خبر داد.به گزارش ایلنا، ستاد معاینه فنی در این اطلاعیه آورده است: به آغاز سال جدید میلادی معافیت خودرو‌های وارداتی از معاینه فنی با آغاز سال ۲۰۱۹ تغییر کرده است. براین اساس تمام خودرو‌های وارداتی تولید سال ۲۰۱۴ و قبل از آن مشمول دریافت معاینه فنی هستند.خودرو‌های وارداتی ۲۰۱۴ در صورت نداشتن معاینه فنی با تردد در شهر به وسیله دوربین‌های مکانیزه سطح شهر رصد و روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد. درمورد خودرو‌های تولید داخل نیز خودرو‌های تولیدی سال ۱۳۹۲ و قبل از آن مشمول دریافت معاینه فنی هستند.

نظرسنجی شهروندان تهرانی درباره طرح‌ و زوج و فرد

معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره اجرای طرح‌های ترافیک و زوج یا فرد از شهروندان نظرسنجی می‌کند.به گزارش ایسنا، طبق اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، این نظرسنجی به منظور ارزیابی طرح ترافیک و طرح زوج و فرد و تغییرات احتمالی آنها در آینده نزدیک، تهیه و تنظیم شده است و شهروندانی که در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد با خودروی شخصی یا سازمانی تردد می‌کنند می‌توانند با شرکت در این نظرسنجی در «سامانه تهران من» به نشانی my.tehran.ir نظرات خود را برای انجام پژوهش و کمک به تصمیم‌گیری بهتر در حوزه ترافیکی در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.شرکت در این نظرسنجی نیازمند داشتن حساب شهروندی در سامانه تهران من است، از این رو شهروندانی که تاکنون در این سامانه برای خود حساب شهروندی ایجاد نکرده‌اند باید نسبت به ایجاد آن اقدام کنند.

احتمال سوال شورای شهر از شهردار تهران

رییس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران با اشاره به عدم اجرای مصوبات توسط معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند ما پس از جمع‌بندی و تذکر مجدد فرایند سوال از شهردار تهران پیگیری می‌کنیم.محمدعلیخانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت خط 7 مترو تهران اظهار کرد: در این خصوص شهردار تهران بازدیدی را از خط داشته است و قرار است افتتاح شود اما در کل کارها به کندی پیش می‌رود.وی تصریح کرد: مسوولان مربوطه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بارها اعلام می‌کنند که نبود منابع مالی مشکل اصلی عدم افتتاح خط 7 مترو تهران است و در واقع باید به این عزیزان بگویم که منابع مالی که از آسمان نمی‌آید و یکی از محل‌های درآمد پارک حاشیه‌ای بوده و در بودجه 97 نیز مصوب کردیم که 900 میلیارد تومان پیش بینی شده که کلا کنار گذاشتند.علیخانی بیان کرد: مصوبات شورای شهر تهران نیز اجرا نمی‌کنند و در واقع منابع مالی شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو است که ما مصوب کردیم برگردد به مترو و آن را نیز اجرا نکردند و خود این مجتمع ایستگاهی می‌توانست از طریق سرمایه‌گذاری در ایستگاه‌های مترو با مالکین زمین توافق می‌کردند و هزینه یک خط یا یک ایستگاه را بعضا پوشش می‌دادند و اینها حذف شده است.رییس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل و شورای شهر تهران ادامه داد: در خصوص کمک‌های دولت نیز تا پیگیری نشود و آنها نیز وصول نمی‌شود.وی با انتقاد از عملکرد معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: با توجه به عدم اجرای مصوبات شورای شهر تهران توسط این معاونت ما در چند نوبت تذکر می‌دهیم و در صورتی که تغییر در رویه فعالیت این معاونت صورت نگیرد ما سمت سوال از شهردار تهران خواهیم رفت.علیخانی بیان کرد: مصوبات شورای شهر تهران غالباً اجرا نشده است و مکاتبات ما نیز بی‌پاسخ مانده است، هم‌اکنون فرایند جمع‌آوری آنها را در دستور کمیسیون عمران قرار داده‌ایم و آنها را یک مرحله دیگر مجدداً تذکر می‌دهیم و چون آقای حناچی تازه آمده‌اند تقصیر را متوجه ایشان نمی‌دانیم ولی جهت اطلاع وی آنها را منعکس و مکاتبه می‌کنیم و اگر پاسخ قانع‌کننده داده نشود همه موارد را در صحن از شهردار تهران سوال خواهیم کرد.

مرگ ۵۰۰ نفر با سقوط هواپیما در سال ۲۰۱۸

نرخ جهانی تلفات هواپیماهای جت مسافربری در ۲۰۱۸ افزایش یافت و در این سال ۵۰۰ نفر کشته شدند.به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نرخ جهانی تلفات هواپیماهای جت مسافربری در 2018 افزایش یافت. خطوط هوایی در سال 2017 مرگ و میر ناشی از تصادف‌های جت‌های مسافربری را تقریبا صفر اعلام کرده بودند .طبق گزارش شرکت مشاوره هوانوردی To70 هلند و شبکه ایمنی هوانوردی، بیش از 500 کشته در حوادث هوایی در 2018 وجود داشت، ولی تاکید کردند که حوادث مرگبار همچنان نادر هستند .‌این شرکت مشاوره هوایی تخمین زد که نرخ حوادث مرگبار برای پروازهای مسافربری بزرگ 0.36 در هر یک میلیون پرواز بوده یا یک حادثه مرگبار از هر 3 میلیون پرواز. این رقم بالاتر از نرخ 0.06 در یک میلیون پرواز 2017 و بیشتر از میانگین 5 ساله 0.24 در هر یک میلیون پرواز است. در 2017، 13 کشته در دو حادثه مرگبار در کل جهان وجود داشت، ولی هر دو در هواپیما‌های محلی توربوجت اتفاق افتادند .