ایستگاه
دنباله «ونوم» تام هاردی ساخته میشود
بعد از فروش خوب فیلم «ونوم» بر خلاف نقدهای ضعیف، استودیوی سونی به دنبال پولسازی بیشتر از داستان شخصیت کمیکبوکی دشمن اسپایدرمن است. به گزارش هالیوودریپورتر، فیلم «ونوم» آماده است تا به درآمدزایی برای هالیوود ادامه دهد، سونی اعلام کرد قصد دارد دنبالهای برای این فیلم میسازد و کلی مارسل مسوولیت نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده گرفته است. مارسل که از نویسندگان قسمت اول این فیلم بود، در حال کار روی پروژه «کروئلا» دیزنی هم هست. «ونوم» توانست با وجود نقدهای منفی جان سالم به در ببرد و بیش از ۸۵۵ میلیون دلار در باکسآفیس جهانی بفروشد. در این فیلم تام هاردی نقش شخصیت ونوم که ضدقهرمان اسپایدرمن است بازی کرد. در این فیلم وودی هارلسون هم نقشی کوتاه در قالب کلیتوس کسدی داشت؛ یک قاتل زنجیرهای که در کمیکها تبدیل به دشمن اصلی ونوم یعنی «کارنج» میشود. انتظار میرود هارلسون برای فیلم دوم بازگردد تا نقشش را گسترش دهد و گفته میشود میشل ویلیامز هم برای فیلم جدید بازخواهد گشت. آوی آراد، مت تولمک و ایمی پاسکال تهیهکننده این دنباله هستند.
روبن فلایشر که فیلم اول را کارگردانی کرده بود، اکنون در حال ساخت دنبالهای برای فیلم «زامبیلند» است. او قبلا گفته بود اگر دنبالهای برای «ونوم» ساخته شود انتظار دارد در ساخت آن حضور داشته باشد. فیلم «ونوم» نتیجه نخستین تلاش کمپانی سونی برای ورود به دنیای مشترک شخصیتهای مارول بود.
سال سخت سینمای ایتالیا
آمارها نشان میدهد سینمای ایتالیا در سالی که گذشت یکی از بدترین دورهها را تجربه کرده است؛ سینمایی که نه تنها مشکلات سابقش پابرجاست که حالا باید در جبهههای جدیدی نیز بجنگد. به گزارش هالیوودریپورتر، صنعت سینمای ایتالیا سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) یکی از بدترین دورانهای خود را از سر گذرانده و پایینترین میزان فروش گیشهای در ۱۰ سال اخیر را داشته است. سال ۲۰۱۸ برای بعضی کشورها سالی طلایی بود و با اکران فیلمهای پرفروش و پرطرفدار باعث شد بزرگترین بازار سینمای جهان یعنی منطقه امریکای شمالی یا سینمای انگلستان به بالاترین میزان فروش در تاریخ خود برسند، اما حتی این فیلمهای پرمخاطب و هالیوودی نیز نتوانستند موج خاصی در ایتالیا راه بیاندازند، همچنان که سینمای محلی این کشور هم در مسیری پردستانداز و سنگلاخی، افتان و خیزان پیش میرود. دلیل این امر نه تنها وجود دانلودهای غیرقانونی وسیع و سپری کردن تابستانی کمرونق بود که سینمای ایتالیا با تهدید رسانههای آنلاین چون نتفلیکس و کشیده شدن سینما به اتاق پذیرایی خانه ایتالیاییها نیز مواجه شده است. فروش باکسآفیس ۲۰۱۸ ایتالیا عدد ۶۳۳ میلیون دلار یعنی پایینترین میزان در یک دهه گذشته را نشان میدهد. این رقم تنها ۳۰ میلیون دلار از سال ۲۰۱۷ پایینتر است، اما در مقایسه با فروش ۸۳۷ میلیون دلاری سال ۲۰۱۰ کاهش قابل توجهی را نشان میدهد. یکی از آسیبهای سال گذشته سینمای محلی ایتالیا غیبت بازیگران گیشهداری چون چکو زالونه بود؛ ستاره ایتالیایی که حضورش همواره فروش فیلمها را تضمین میکند.