اهمیت برندسازی از نگاه وزیرصنعت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با مدیران برندهای برتر کشور با بیان اینکه مدیران برندهای برتر جزو افتخارات کشور هستند، گفت: مدیران این برندها بهترین جمع فکری برای توسعه صادرات است. رضا رحمانی با اشاره به نکته کلیدی رشد صنعتی اظهار کرد: فناوری و صادرات دو بال شکوفایی صنعت هستند که باید هر دو بال را فعال نگه داریم تا سقوط نکنیم. بهگزارش ایرنا، او با اشاره به بازدیدهای استانی خود از کارخانجات تولیدی افزود: وقتی توسعه واحدهای برند برتر کشور را در استانها میبینیم به آینده صنعت امیدوار میشویم. وزیر صنعت با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی در توسعه متوازن صنعتی و خطرات تحریم عنوان کرد: الزامات عبور از تحریم باور بخش خصوصی است و ما این باور را در وزارت صنعت نهادینه میکنیم. رحمانی خطاب به مدیران واحدهای تولیدی حاضر در نشست گفت: اولویت اول ما در کشور حفظ وضع موجود واحدهای صنعتی است و هرکس در هر جایگاهی به این امر مهم لطمه بزند از ما نیست. او همچنین در جمع مدیران واحدهای صادرات محور افزود: ما درصدد هستیم از فرصت صادراتی 15 کشور همسایه برای افزایش صادرات استفاده کنیم و در این راستا در مذاکرات بینالمللی با سفرای این کشورها، تسهیل روابط تجار را با کشورهای همسایه در برنامه داریم و این موضوع دغدغه جدی و مشترک ما و بخش خصوصی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این راستا به مذاکرات اخیر خود با سفیر قطر اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین مایحتاج تدارک جام جهانی مذاکراتی با قطریها داشتیم که هیاتی تجاری برای پوشش این امر تجاری به این کشور اعزام میکنیم. رحمانی عنوان کرد: تصمیم داریم از وزرای قبلی که سالها دارای تجربه هستند و افراد شاخص و شخصیتهای ملی و بینالمللی در راهبری پروژههای بزرگ بینالمللی استفاده کنیم.