ایرانشهر

۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۶۲۰

کاهش سقف بودجه پیشنهادی شهرداری در کمیسیون تلفیق

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: کمیسیون تلفیق سقف بودجه پیشنهادی شهرداری تهران را کاهش داد و بودجه مصوب در کمیسیون تلفیق، حدود ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد است.

به گزارش مهر، محمود میرلوحی با اشاره به بررسی‌های نهایی لایحه بودجه سال ۹۸ در کمیسیون تلفیق اظهار کرد: نگاه ما به بودجه سال آینده شهر تهران به‌شدت انقباضی است و رقم تصویب شده در کمیسیون تلفیق، حدود ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط فعلی اقتصادی، در تمام حوزه‌ها، محدودتر هزینه خواهیم کرد، افزود: با افزایش هزینه‌های آسفالت‌ و قیر که سبب افزایش اعتبارات لازم برای پروژه‌ها می‌شود و افزایش ۲۰ درصدی هزینه‌های جاری و نیروی انسانی، ناچاریم اینگونه انقباضی، بودجه را تدوین کرده و تقریباً در هیچ حوزه‌ای، توسعه و افزایش هزینه و درآمد نداشته‌ایم. به گزارش مهر، پیشنهاد شهرداری برای بودجه سال ۹۸، ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان بود که پیشنهاد کمیسیون تلفیق، کاهش حدود ۶۵۰ میلیاردی از این رقم است.

تردد آمبولانس‌های خصوصی در خطوط ویژه ممنوع است

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آمبولانس‌های بخش خصوصی حق تردد در خطوط ویژه را ندارند. به گزارش تسنیم، سردار محمدرضا مهماندار درباره اینکه چه خودروهایی حق تردد در خط ویژه را دارند، اظهار کرد: خودروهای انتظامی و امدادی مجاز به حق تردد در خطوط ویژه هستند. خودروهای امدادی در این موضوع، شامل خودروهای آتش‌نشانی می‌شوند که رنگ خودروی آتش‌نشانی، چراغ گردان و آژیر دارند و برای ماموریت اطفای حریق استفاده می‌شوند، یعنی خودروهای شخصی متعلق به آتش‌نشانی حق تردد در خطوط ویژه را ندارند.رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی دیگر از این نوع خودروهای امدادی، آمبولانس‌هایی است که تحت نظارت اورژانس کشور و 115 هستند حتی آمبولانس‌های بخش خصوصی حق تردد در خطوط ویژه را ندارند چون این خودروها خدمات بعد از بیمارستانی را ارایه می‌دهند و اورژانس نیستند.وی با بیان اینکه خودروهای امداد و نجات با فرم مخصوص آنها، مجاز به عبور و مرور در خطوط ویژه هستند، گفت: خودروهایی مانند خودروهای کلانتری‌ها و راهور که ماموریت روزانه نیروی انتظامی را انجام می‌دهند نیز مجاز به تردد در خطوط ویژه هستند و سایر خودروهای نظامی حق تردد در خطوط ویژه را ندارند و با آنها برخورد صورت می‌گیرد مگر اینکه بنابر دلایل و شرایطی از راهنمایی و رانندگی مجوز اخذ کرده باشند.مهماندار درباره تردد خودروهای دیپلمات نیز در محدوده خط ویژه، متذکر شد: در این مورد نیز فقط خودروهای مربوط به شخص سفیر و آن هم با داشتن پرچم در جلوی خودرو مجاز به تردد در خطوط ویژه هستند، البته شخص سفیر نیز باید داخل خودرو حضور داشته باشد و سایر خودروهای دیپلماتیک نیز اجازه تردد در خطوط ویژه را ندارند.

افزایش 20 درصدی قیمت اتوبوس از 25 اسفند

معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس از 25 اسفند خبر داد.به گزارش ایلنا، عبدالهاشم حسن‌نیا در جمع خبرنگاران از افزایش 20 درصدی قیمت اتوبوس برای ایام نوروز 98 خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها در چند سال اخیر درخواست صنف‌های فعال در این حوزه افزایش قیمت 20 درصدی قیمت بلیت اتوبوس بوده است که با هماهنگی تعزیرات این افزایش قیمت اعمال می‌شود.وی افزود: این افزایش قیمت 20 درصدی بلیت اتوبوس از 25 اسفند ماه آغاز خواهد شد و احتمالا قابل برگشت هم نیست. هرچند در سنوات گذشته افزایش قیمت بلیت اتوبوس مختص ایام نوروزی بود و پس از تعطیلات افزایش قیمت لغو می‌شد اما امسال احتمالا این افزایش قیمت‌ها پس از اتمام تعطیلات پابرجا باشد.معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت یک دستگاه اتوبوس به 1.5 میلیارد تومان رسیده است، گفت: 20 درصد، کف افزایش قیمت بلیت اتوبوس است.رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه خوشبختانه مشکل کامیون‌داران و رانندگان تا بخش قابل توجهی حل شده است، گفت: توانستیم در چند ماه گذشته عرضه لاستیک در بازار را افزایش دهیم به همین دلیل تقاضا و به دنبال آن قیمت لاستیک در بازار کاهش پیدا کرده است.حسن‌نیا اظهار کرد: 90 درصد حمل و نقل مسافر امروز از طریق جاده‌ها انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که در ایام نوروز تردد از جاده‌ها و سفرهای جاده‌ای افزایش پیدا کند.وی افزود: پیش‌بینی‌های ما این است که سفر از طریق خودروهای شخصی هم رو به رشد باشد به همین دلیل وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارتقای سطح جاده‌ها و ارتقای سطح خدمات به مسافران است که این اقدام را با ارایه حداکثر امکانات در دو بخش زیرساخت‌ها و ناوگان انجام می‌دهیم.حسن‌نیا ادامه داد: در بخش مجتمع‌های بین راهی کاستی‌هایی وجود دارد که رفع این کاستی‌ها و دغدغه‌های مردم در اولویت ما قرار دارد.وی همچنین درباره نابسامانی‌هایی که در بخش امدادخودروی جاده‌ای وجود دارد، اظهار کرد: ساماندهی این حوزه در اولویت ما قرار دارد و در حال حاضر نظارت از این امداد خودروها برعهده وزارت صمت است که ما قصد داریم تحت یک سیستم هوشمند این نظارت‌ها انجام شود البته به معنای انتقال نظارت از وزارت صمت به سازمان راهداری نیست.