اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۴۵۲

توافقات ۲۲ گانه ایران و عراق در حوزه صنعت و بازرگانی

شاتا| ایران و عراق در زمینه همکاری مشترک در ۲۲ عرصه گوناگون صنعتی و تجاری به توافق رسیدند. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که با هدف رایزنی با مقامات عراقی و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی همزمان با حسن روحانی رییس‌جمهور به عراق سفر کرده است، در ادامه تلاش‌های خود برای توسعه همکاری‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و تکمیل مذاکرات و امضای تفاهم نامه گسترش همکاری‌ها در حاشیه نشست مشترک هیات‌های عالیرتبه ایران و عراق در کاخ نخست وزیری این کشور با وزرای تجارت و صنعت عراق رایزنی و گفت‌وگو کرد.

دیپلماسی وزیر صنعت، معدن و تجارت در عراق و مذاکرات مثبت وی با همتایان عراقی خود در نهایت به ۲۲ توافق مهم در زمینه‌های گوناگون تجاری و صنعتی منجر شد که می‌تواند علاوه بر توسعه بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران-بغداد در این بخش، گامی مهم و تاثیرگذار در روند افزایش تعاملات فی مابین، توسعه تجارت میان ایران و عراق و افزایش اشتغالزایی برای جوانان در حوزه‌های مختلف مرتبط با این توافقات قلمداد شود.

راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار اعلام شد

شاتا| راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب کالا اعلام شد . با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش قیمت اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاحدید ستادهای تنظیم بازار استانی فعالیت کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور کار قرار دهند. همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی در کنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست. ستاد تنظیم بازار با هدف پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را اجرا می‌کند. بر اساس راهبردهای ستاد، مقرر شد اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به کارگروه ملی تنظیم بازار و وزارتخانه‌های ذیربط منتقل شود. همچنین مصوب شد، با هدف حفظ آرامش بازار، با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق کالاهای اساسی و ضروری در استان‌های مرزی مقابله شود.