برخورد قانونی با متخلفان سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با توجه به وظیفه خدماترسانی و پیشگیری از بروز مشکلات برای بیمهشدگان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلفان برخورد قانونی میشود.
طاهر موهبتی در پاسخ به این موضوع که برخی از مراکز درمانی افراد دارای دفترچههای بیمه سلامت را به دیگر بیمارستانها ارجاع میدهند، افزود: هیچ مشکلی برای استفاده بیماران از دفترچههای درمانی بیمه سلامت در بیمارستانها وجود ندارد و هر کسی بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع دهد، تخلف کرده است. او اظهار کرد: به همین منظور باید تمام افرادی که با این مشکل روبه رو میشوند، در سریعترین زمان مشکل را از طریق شماره تماس 1666 این سازمان یا 1690 وزارت بهداشت اطلاع دهند.
موهبتی با بیان اینکه با هرگونه تخلف در این زمینه حتما برخورد میشود، اظهار داشت: البته تاکنون گزارش رسمی تایید شده در این زمینه نداشتیم اما برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به من زنگ زدند که بطور مشخص اشخاصی وجود دارند که این اقدامات را انجام میدهند و درخواست کردیم تلفن آنها را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهند.
اما تاکنون تلفنی به ما داده نشده است. وی تاکید کرد: وقتی در یک جریان، 190 میلیون بار مراجعه به سازمان بیمه سلامت وجود دارد، طبیعی است که برخی مشکلات اینچنینی ایجاد شود، اما در عین حال ما مراقبت میکنیم و اگر جایی ارجاع به بیرون شده یا بیمار را در بیمارستانهای مختلف نپذیرفته باشند حتما برخورد خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: برای بررسی مشکلات بیمهشدگان بیمه سلامت از بیمارستانها بازدید میکنیم تا مشکلات آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم. موهبتی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای بیمهشدگان نداریم، اضافه کرد: اکنون 40 میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت، از 43 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت و بیمهشدگان این بیمه، خدمات دریافت میکنند. او اظهار کرد: اکنون شمار داروخانههای طرف قرارداد بیمه سلامت نیز 10 هزار مرکز است. همچنین هزار و 300 دفتر پیشخوان دفترچههای بیمه درمانی را کنترل میکنند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تمام تلاش مسوولان این سازمان، خدماترسانی مطلوب به بیمهشدگان است، پس باید با برنامهریزی درست برای ارایه بهتر خدمات، تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.