توضیح وزیر ارتباطات در خصوص صدور قبوض نجومی
رگولاتوری| وزیر ارتباطات درباره صدور قبوض نجومی برای ۸۰۰ هزار مشترک موبایل اپراتور همراه اول توضیح داد.
صبح روزگذشته شماری از مشترکان خطوط دایمی همراه اول با پیامکهایی مبنی بر «بدهی بیش از مبلغ ودیعه و نیز یک طرفه شدن خط تا دو هفته آینده» مواجه شدهاند.
میزان بالای بدهی اعلامی موجب شگفتی و نارضایتی این مشترکان شده و آنها را روانه دفاتر خدمات ارتباطی کرده است.محمدجواد آذریجهرمی وزیر ارتباطات در توییتر در این باره نوشت: شاید خیلی از شما هم مثل من از دریافت پیامک قبوض نجومی همراه اول شوکه شدید.
وی ادامه داد: با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همراه اول برای ۸۰۰ هزار مشترکی که قبض نجومی ارسال شده بود، پیام عذرخواهی فرستاد و خطوط قطع شده، وصل شدند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: صورتحساب صحیح متعاقباً ارسال میشود.
گفته میشود که اختلال در اجرای عملیات صدور قبض جدید اپراتور همراه اول منجر به افزایش صورتحساب مشترکان شده است.
رگولاتوری نیز در اطلاعیهای در پی شکایات متعدد مشترکان در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ مبنی بر صدور قبضهای نامتعارف برای مشترکان همراه اول اعلام کرد که این موضوع از سوی رگولاتوری بررسی و مشخص شد این اتفاق به دلیل نقص فنی و مشکلات سامانه صدور صورتحساب اپراتور، رخ داده است.
بر اساس این اطلاعیه، با پیگیری رگولاتوری اپراتور همراه اول برای رفع مشکل اقدام کرده و در سریعترین زمان ممکن قبضهای تلفن همراه مشترکین اصلاح میشود.
بر اساس اعلام رگولاتوری، مشترکان نباید درباره قبضهای تلفن همراه نگرانی داشته باشند. اپراتور نیز حق ندارد خطوط این دسته از مشترکان را به دلیل عدم پرداخت قبض یا رد شدن از آستانههای تعریف شده قطع کند.
شب گذشته نیز پیرو افزایش شکایات مردمی در سامانه شکایات ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر کاهش شدید و سراسری کیفیت اینترنت شرکت همراه اول، رگولاتوری در اطلاعیهای اعلام کرد که موضوع بررسی و مشخص شد که این موضوع ناشی از مشکلاتی در مراکز داده این اپراتور بوده که در حال حاضر با اقدامات انجام شده از سوی این اپراتور بخشی از مشکلات مرتفع و کیفیت اینترنت تا حدودی بهبود یافته و به زودی بطور کامل مرتفع خواهد شد.