اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۲۰۲

ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودرو از گمرک

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان از ترخیص ۲۰۰ دستگاه خودروی سواری و ۱۲۰ دستگاه آمبولانس در ۲ گمرک شهید رجایی و باهنر خبر داد.  بر اساس اعلام گمرک ایران در حال حاضر حدود 13 هزار خودرو در گمرکات مختلف کشور دپو شده که با دستورالعمل اخیر دولت تنها 600 خودرو ترخیص شده است. اواسط اردیبهشت ماه مدت اعتبار دستورالعمل صادره دولت به پایان می‌رسد و ظاهرا تلاش‌های جدیدی برای ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک انجام شده است. در روزهای اخیر به جز محموله‌های ترانزیتی گزارش‌ها حاکی از واردات قطعی تعداد قابل توجهی خودرو از گمرک شهید رجایی بوده است. حسین سعیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان هرمزگان در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم، از ترخیص 200 دستگاه خودروی سواری از گمرک شهید رجایی و همچنین 120 دستگاه آمبولانس از گمرک شهید باهنر در روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

سرپرست گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به ترخیص 200 دستگاه خودرو سواری به‌نام کرمان موتور گفت: به استناد مفاد دستورالعمل‌ها و‌بخشنامه‌های منتهی به پایان سال گمرک ج.ا.ا که در راستای تسهیل در ترخیص خودروهای دپو‌ شده صادر شده بود این خودروها از گمرک ترخیص شده و هیچ خودرویی بر اساس پیشنهادات 8‌بندی اخیر گمرک ترخیص نشده است. سعیدی گفت: دلیل عدم ترخیص این خودروها اخذ مجوزهای قانونی بوده است لذا پس از اخذ مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، ارایه نامه بانک عامل به گمرک در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز و همچنین اخذ مجوز سازمان توسعه و تجارت (تایید VINخودرو) این خودروها ترخیص شده‌اند. این مدیر گمرکی گفت: همچنین این خودروها مجوز استاندارد را کسب کرده و پرداخت حقوق ورودی آنها به گمرک نیز انجام شده است.

افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان شرکت‌های دولتی

بر اساس مصوبه هیات دولت، در حالی در سال ۹۸ حداقل افزایش حقوق کارمندان دولت کمتر از ۴۴۰ هزار تومان نخواهد بود که افزایش حقوق کارمندان شرکت‌های دولتی ازجمله شرکت نفت و بانک

مرکزی ۱۸ درصد است.  هیات وزیران به پیشنهاد سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی، ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها 30200 ریال تعیین شد. بر اساس بند 2 مصوبه ضریب حقوق کارمندان دولت، ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت برای سال جاری 2120 ریال تعیین شد. حداقل افزایش حقوق برای سال جاری از 440 هزار تومان کمتر نخواهد بود. براساس بند 4 این مصوبه، افزایش حقوق کارمندان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیر‌دولتی و شرکت‌های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های موضوع ماده 5 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال 1398 به میزان 18درصد تعیین می‌شود.

اشتغال بیکاران مناطق

سیل‌زده در مشاغل عمومی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار گفت: بیکار‌شدگان مناطق سیل‌زده در مشاغل عمومی برای بازسازی این مناطق به کار گرفته می‌شوند.

عیسی منصوری اظهار کرد: مناطق آسیب دیده از

سیل به‌ویژه در گلستان در کنار حمایت‌ها برای قشر آسیب‌پذیر به اشتغال نیاز دارند. وی با اشاره به اینکه مناطق سیل زده پرداخت تسهیلات در مرحله اول تاثیر کمتری دارد، افزود: پیشنهاد دادیم در کنار کمک‌های بلاعوض، بیکار‌شدگان در مناطق سیل زده در مشاغل عمومی در احیاء اراضی، اصلاح راه‌ها، ایجاد سیل بند و لایروبی به کار گرفته شوند. معاون وزیر کار ادامه داد: در این طرح به مدت ۱۰۰ روز بیکارشدگان مناطق سیل زده با حداقل دستمزد در مشاغل عمومی به کار گرفته می‌شوند. وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از مهاجرت از مناطق سیل زده اعلام کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح حداقل هزار و حداکثر چهار هزار نفر به کار گرفته می‌شوند. منصوری خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در شرایط حداکثری ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در شرایطی که برای پرداخت بیمه بیکاری دو هزار نفر ۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

50 شرکت دولتی حسابرسی عملیاتی می‌شوند

50 شرکت دولتی مکلف شدند تا حداقل یک بار در طول سال‌های اجرای برنامه ششم، حسابرسی عملیاتی انجام دهند.  هیات دولت به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، 50 شرکت دولتی از جمله 4 شرکت اصلی زیرمجموعه وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی) را ملزم به انجام حسابرسی عملیاتی در طول برنامه ششم توسعه کرد. این شرکت‌ها مکلفند حداقل یک بار در طول سال‌های اجرای برنامه توسعه از طریق سازمان حسابرسی یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران در جهت افزایش صرفه اقتصادی، کارآیی و اثربخشی فعالیت شرکت‌ها و افزایش قابلیت اعتماد گزارش‌های مالی، نسبت به انجام حسابرسی عملیاتی و ارایه آن به مجمع عمومی اقدام کنند.

 

ارسال نظر