درخواست کمک بطحایی از دادستانی و پلیس فتا درباره کلیپ‌های مدارس

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۷۹
درخواست کمک بطحایی از دادستانی و پلیس فتا درباره کلیپ‌های مدارس

انتشار کلیپ‌هایی از ترانه خواندن جمعی دانش‌آموزان در مدرسه و شادی آنها برای وزیر آموزش و پرورش دردسرساز شده و برخی نمایندگان مجلس هم طرح سوال از وزیر درباره این کلیپ‌ها را مطرح کرده‌اند. آموزش و پرورش می‌گوید گفتیم نشاط در مدارس، اما نه به این شکل!

حالا از دو روز پیش تاکنون همه مسائل و مشکلات سیستم آموزشی هم برای مدیران آموزش و پرورش و هم برای برخی نمایندگان مجلس و مسوولان فرهنگی به حاشیه رفته و مساله ترانه خواندن دانش‌آموزان ابتدایی در اولویت قرار گرفته تا جایی که وزیر آموزش و پرورش برای نجات از سوال و حتی طرح استیضاح، از پلیس فتا خواسته حواسش باشد و درباره این کلیپ‌ها به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: دشمن برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کند و اکنون نیز سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده است لذا با به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم دارد که ازجمله آنها شاهد پخش کلیپ‌های نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم و مطمئنم نوعی دشمنی سیاسی پشت جریان انتشار کلیپ‌های ناهنجار در مدارس وجود دارد.

محمد بطحایی در دومین جلسه شورای عالی اقامه نماز با تبریک حلول ماه رمضان و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس نماز، اظهار کرد: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ساختار شورای عالی نماز را در آموزش‌وپرورش تشکیل و اولین جلسه آن در سال ۹۷برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد. او در ادامه گفت: در این راستا، طرح ملی حفظ جزء  سی‌ام قرآن کریم پیگیری شد و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند که از این تعداد؛ دو میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از همکاران فرهنگی هستند. وزیر آموزش‌وپرورش افزود: در این دنیای آشفته، مهم‌ترین کاری که در دستور دشمنان قرارگرفته است تغییر هویت ایرانی اسلامی دانش‌آموزان است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری این جنگ تمام‌عیاری است که برای تغییر فرهنگ ما توسط دشمن علیه ما آغازشده است.

بطحایی اظهار کرد: دشمن و بدخواهان برای پیروزی در این جنگ از تمام ترفندها استفاده می‌کنند و اکنون سنگر تعلیم و تربیت را هدف قرار داده‌اند لذا شاهدیم با به‌کارگیری روش‌های مختلف سعی در نگران کردن مردم دارند، بنابراین اخیراً شاهد پخش کلیپ‌هایی نگران‌کننده در فضای مجازی هستیم. عضو کابینه تدبیر وامید اظهارکرد: در شرایطی که کارهای بسیار ارزشمندی در آموزش‌وپرورش ازجمله در زمینه‌های قرآنی انجام‌شده و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره نمودند لذا باید قدردان اقدامات انجام‌شده پس از انقلاب باشیم . البته این به معنی مطلوب بودن شرایط نیست و باید بیش‌ازپیش در این خصوص گام‌برداریم.

او ادامه داد: در شرایطی که در نظرسنجی‌ها جامعه معلمین بیشترین اعتماد ملی را در جامعه دارا هستند کلیپ‌هایی در فضای مجازی پخش می‌شود که موجب نگرانی و خدشه‌دار شدن باورهای مردم نسبت به‌نظام و تعلیم‌ و تربیت شده است. بطحایی اظهار کرد: دقیقا مشخص نیست این کلیپ‌ها مربوط به کجا است و چگونه تهیه‌شده است برای همین به کمک دادستانی محترم و همچنین پلیس فتا درباره منبع و چگونگی انتشار کلیپ‌های مذکور نیاز داریم چراکه نوع سازه‌هایی که در برخی از این کلیپ‌ها دیده می‌شود، مخصوص مدارس نیست.

  تعیین۳  نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ‌ها

وزیر آموزش و پرورش از تعیین۳ نفر متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ‌ها در فضای مجازی خبر داد و افزود: باید ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود تا اعتماد عمومی و باور مردم متدین نسبت به نظام تعلیم و تربیت خدشه‌دار نشود. وی افزود: آنچه می‌تواند بچه‌ها را از آسیب‌های اجتماعی حفظ کند اقامه نماز، تمسک قرآنی و تمسک به عترت و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، لذا تنها اقدامی که می‌تواند دانش‌آموزان را از خطرات نجات دهد اقامه نماز در مدارس است.

او از برگزاری نماز جماعت در بیش از ۶۰درصد مدارس خبر داد و اضافه کرد: اقامه نماز در بیش از ۱۶هزار مدرسه با حضور روحانیون انجام می‌شود و تمهیداتی صورت خواهد گرفت تا فرهنگ توسعه و تقویت نماز را بیش‌ازپیش جلو ببریم.  بطحایی در بخش دوم و پایانی این جلسه گفت: شناسایی موانع اقامه نماز و شناسایی عوامل انگیزشی در دانش‌آموزان برای اقامه نماز دو اقدام اساسی است که شورای عالی اقامه نماز باید در دستور کار قرار دهد.

او با تأکید بر اینکه برای تحقق اهداف مدنظر در حوزه نماز، باید مدیر و معلمان به اقامه نماز باور داشته باشند، اظهار کرد: ضرورت دارد با بررسی وضع موجود مدارس گزارش کمی و توصیفی و در گام دوم نیز گزارش کیفی و تحلیلی ارایه دهیم تا بتوانیم تصمیمات لازمه را در این خصوص اتخاذ کنیم.

او افزود: برای تصویب موارد جدید در این جلسه ابتدا باید مصوبات جلسه قبل را عملی و گزارش آن را ارایه کرد تا نقشه عملیاتی این مسیر، به‌درستی طراحی شود.