ژولیت بینوش به «بین دو دنیا» میرسد
بازیگر سرشناس فرانسوی در فیلمی با عنوان «بین دو دنیا» ایفای نقش میکند. به گزارش ورایتی، «بین دو دنیا» فیلمی از امانوئل کارِیر نویسنده-کارگردان فرانسوی است که با بازی ژولیت بینوش ساخته شده است. در این فیلم که بر مبنای یک رمان پرفروش ساخته شده ژولیت بینوش نقش اصلی را ایفا کرده است. این فیلم با اقتباس از رمانی نوشته فلورانس اوبنا با بازی بینوش در نقش ماریان وینکلر ساخته شده است. او نویسنده شناخته شدهای است که تصمیم میگیرد کتابی درباره ناامنی شغلی بنویسد و از تجربیات دستاول استفاده کند. برای این کار او به نظافتگر بدل میشود و کشف میکند که زندگی چقدر متزلزل است. او در جامعه نامرئی شده است؛ اما در عین حال با برخی از همراهانش در این بدبختی همراه میشود و پیوندهای واقعی برقرار میکند. وقتی واقعیت روشن میشود باید این دوستیها به بوته آزمون درآیند. این فیلم توسط عوامل و تهیهکنندگان فرانسوی ساخته شده و به تازگی فیلمبرداری آن به اتمام رسیده و قرار است از سوی «مارس فیلمز» در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به نمایش درآید. از «بین دو دنیا» به عنوان فیلمی معاصر یاد شده که مردم فقیر و زندگی در حاشیه جامعه را به تصویر میکشد. این فیلم تمی اجتماعی دارد و بازتاب اروپای امروز است. بازیگر ۵۵ ساله فرانسوی سال ۲۰۱۸ با ۳ فیلم دیده شد که شامل «دیدن»، «زندگی رفیع» و «غیرداستانی» بوده است. او برای سال ۲۰۱۹ نیز در ۲ فیلم بازی کرده است که شامل «فکر میکنی من کی هستم» و «حقیقت» است.
اعتراض کن لوچ از سیاستمداران دروغین چپ
جدیدترین فیلم کن لوچ کارگردان بریتانیایی با عنوان «ببخشید جا ماندی» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. به گزارش گاردین، کن لوچ با نمایش فیلم جدیدش در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن به انتقاد از سیاستمداران دروغین چپ پرداخت. او با انتقاد از سیاستمدارانی چون اد میلیبند و تونی بلر آنها را حامیان کاپیتالیسم خواند و گفت نتیجه کار آنها افزایش بیامنیتی شغلی در جامعه است. کن لوچ پس از نمایش فیلمش در کن که پنجشنبه برای نخستینبار دیده شد، گفت حمایت از بازار آزاد از سوی چهرههای چپ میانی به معنی افزایش اقتصاد بزرگ و طبقه کارگری است که ضعیف است و در حال نابود شدن. وی چنین سیاستمدارانی را سیاستمداران دروغین چپ خواند. لوچ در جدیدترین فیلمش با عنوان «ببخشید جا ماندی» به بیامنیتی شغلی در دل یک سوژه رئالیستی اجتماعی پرداخته است. پیتر بردشاو منتقد گاردین درباره فیلم جدید کن لوچ نوشت که مانند فیلم قبلیاش یعنی «من، دنیل بلیک» این فیلم هم هزینه انسانی یک توسعه اقتصادی را به تصویر میکشد؛ تصویری که تشویق میشویم آن را به عنوان یک حقیقت زندگی قبول کنیم. این کارگردان مثل فیلم قبلی، از طریق مصاحبههای بسیار که پیش از فیلمبرداری انجام داده درباره سوژهاش تحقیق بسیار کرده و فیلم جزییات بسیار فراوانی دارد. بردشاو مینویسد: «اما به نظرم این فیلم از قبلی بهتر است: تنوع و هضم دراماتیک بیشتری دارد و نور و سایه بیشتری در پیشرفت روایتی داستان هست و روی هم رفته امکان نقشآفرینی بیشتری برای بازیگران خود دارد.»