38 درصد از قطعات الکترونیک محصولات ایرانخودرو بومیسازی شد
شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایرانخودرو با برنامهریزی برای خودکفایی در فناوریهای نوین برق و الکترونیک خودرو، سهم خود را در زمینه استفاده از تجهیزات برقی در محصولات ایرانخودرو به 38 درصد افزایش داده است.
به گزارش تعادل، مهرداد الیاسی مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو در این باره گفت: تعامل و همکاری با شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای قطعهسازی مرتبط با برق و الکترونیک در ماههای اخیر یکی از فعالیتهای اصلی ساپکو بوده و این روند با جدیت ادامه دارد. هدف سطح تامین تجهیزات برقی در سال جاری 45 درصد است.
وی ادامه داد: رویکرد تمامی خودروسازان جهان در حال حاضر بهرهگیری هر چه بیشتر از برق و الکترونیک در بخشهای مختلف خودرو است و ایرانخودرو نیز اهداف و برنامههای خود را در این مسیر قرار داده و همکاریهای تنگاتنگی با شرکتهای دانش بینان که تجربیات خوبی در زمینه طراحی و تولید قطعات برق و الکترونیک دارند ایجاد شده است.الیاسی تاکید کرد: حدود 15درصد از سهم تولید خودروهای تولید شده در ایرانخودرو را قطعات برق و الکترونیک تشکیل میدهد که ما در مدت کوتاهی موفق شدیم خودکفایی در این بخش را براساس استانداردهای روز دنیا تا 38 درصد افزایش دهیم.
مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الکترونیک ساپکو با ابراز امیدواری نسبت به آینده امیدبخش در بهرهگیری از آخرین فناوریها در زمینه برق و الکترونیک محصولات ایرانخودرو اظهار کرد: در مورد بخشهای مختلف برق و الکترونیک خودرو برنامههای مدونی داریم، از جمله آن طرحی و تامین قطعات و تجهیزاتی مانند سیستم کمکی راننده (ADAS) است.
وی افزود: در حوزههای نرم افزاری مربوط به برق و الکتریک خودرو شرکتهای دانش بنیان موفقی در ایران فعال هستند که شرکت ساپکو با همه این شرکتها همکاری بسیاری خوبی دارد. اگر چه در حوزه سختافزاری هنوز در ابتدای راه هستیم و در این بخش تلاشهای مضاعفی در دستور کارمان قرار دارد.
الیاسی تصریح کرد: همه این تلاشها در شرایطی صورت میگیرد که صنعت خودرو زیر فشار تحریم قرار دارد و ما برنامههای خودکفایی در مورد قطعات برق و الکترونیک را با نظر داشت و رعایت استانداردهای روز دنیا دنبال میکنیم.وی تصریح کرد: باید توجه داشت برخی از قطعات برق و الکترونیک به دلیل تیراژ بالا در سطح جهانی توسط چند شرکت تولید میشود و در اختیار خودروسازان در تمام دنیا قرار میدهد و تولید و داخلیسازی برخی از آنها هیچ صرفه اقتصادی ندارد.