حسینی: المپیادها را از انحصار و طبقاتی شدن خارج میکنیم
سرپرست وزارت آموزشوپرورش با اشاره به سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: امسال دانشآموزانی که به مرحله دوم المپیادها راهیافتهاند ۶٧ درصد سمپادی، ٣۵ درصد غیردولتی و ٨ درصد سایر مدارس بودهاند لذا سیاست ما این است که با رویکرد عدالت آموزشی المپیادها را از انحصار و طبقاتی شدن خارج کنیم. جواد حسینی با اشاره به اینکه یک المپیاد فرایند ١٨ ماههای دارد، اظهارکرد: وقتی به جریان المپیاد میپیوندید دو اتفاق میافتد؛ دانش شما عمق پیدا میکند درصورتیکه افرادی که دوره تحصیلات تکمیلی را میگذرانند دانش شان عمق پیدا میکند اما المپیاد این فهم را در مقطع پایینتر و زمان سریعتری برای دانشآموز المپیادی ایجاد میکند. اتفاق خوب بعدی هدفمند شدن دانش در وجود شما عزیزان است. حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر در رشتههایی به شکل جهانی در المپیادها شرکت میکنیم، اظهار کرد: در برخی رشتهها هم المپیادهای ملی داریم که در جهت گسترش کمی و کیفی این رشتهها تلاش خواهیم کرد چراکه جریان المپیاد، ویترین بینالمللی آموزش و پرورش است. او در ادامه اضافه کرد: جریان المپیادها در سال٩۶از ٨ رشته به ١۵رشته در سال ۹۸ ارتقا یافته است و امیدواریم در جلسهای که هفته آینده با معاون علمی فناوری ریاستجمهوریخواهیم داشت، کیفیسازی دورههای المپیاد را بررسی خواهیم کرد. حسینی بابیان اینکه پیگیر هستیم تا المپیادها در علوم انسانی هم برگزار کنیم و رشتههایی مانند حقوق، مدیریت، اقتصاد، جغرافیا هم شامل رشتههای المپیادی شوند. او اظهار کرد: کسب ٧٣٨مدال طلا، نقره جهان توسط افتخارآفرینان کشور بسیار ارزشمند است و همچنین در المپیاد ریاضی چهار بار نمره کامل با برند جهانی در کارنامه خود ثبت کردهاید که این امر هم بسیار با ارزش است. دانشآموزان ایرانی المپیاد فیزیک به دلیل ارزشهای ایرانی و اسلامی در المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی رژیم غاصب اسراییل شرکت نکردند سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ایران ششمین کشور دنیا در پیوستن به المپیاد جهانی پژوهش پیوسته است، اظهار کرد: سه اتفاق خوب در المپیادهای امسال داشتیم؛ اولین اتفاق؛ عدم شرکت دانشآموزان ایرانی المپیاد فیزیک است به دلیل ارزشهای ایرانی و اسلامیشان در المپیاد جهانی فیزیک به میزبانی رژیم غاصب اسراییل شرکت نکردند، دومین اتفاق؛ حرکت ارزشمند مدالآور المپیاد ریاضی بود که روی پل لندن به نماز ایستاد که جلوهای از شخصیت دانشآموزان ایرانی است که به تمام ساحتهای تربیت خود اهمیت میدهند و سومین اتفاق؛ ارتقای رتبه جهانی ایران در المپیاد ریاضی است که بسیار غرورآفرین است. حسینی با اشاره به سیاستهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه پرورش استعدادهای درخشان اظهار کرد: امسال دانشآموزانی که به مرحله دوم المپیادها راهیافتهاند ۶٧درصد سمپادی، ٣۵درصد غیردولتی و ٨ درصد سایر مدارس بودهاند لذا سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که با رویکرد عدالت آموزشی المپیادها را از انحصار و طبقاتی شدن خارج کنیم. وی در ادامه گفت: با تفاهمنامهای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم هوشمندسازی و اتصال به شبکه اینترنت را در برنامههای خود داریم و در این راستا تلویزیون تعاملی سینا در تحقق اهداف به ما کمک میکند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: واحد بینالمللی اندیشکده دانشپژوهان جوان واحد بسیار مهمی است که رشد کمی و کیفی آن را پیگیر هستیم. حسینی از حل مشکل ودیعه نظام وظیفه خبرداد و گفت: این مشکل را پیگیری خواهم کرد و امیدوارم عملی شود.