۱۶۵ میلیون جابه‌جایی مسافر شهری با اتوبوس در ثلث اول 98

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۰:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۵۰۹۷۷

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، ۱۶۵ میلیون جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوسرانی انجام شده است.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با بیان اینکه روزانه به‌طور متوسط بالغ بر دو میلیون نفر جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در دو بخش عمومی و خصوصی انجام می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، ۱۶۵ میلیون جابه‌جایی مسافر توسط شرکت واحد اتوبوسرانی تهران صورت گرفته است که این رقم با دوره مشابه سال قبل به‌طور تقریبی برابری می‌کند.

وی در مورد نصب فیلتر جذب دوده روی اتوبوس‌های شرکت واحد توضیح داد: تاکنون تعداد ۴۱ دستگاه فیلتر جاذب دوده نصب شده است. همچنین قرارداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین با شرکت خودرو‌سازی «اسنا» به امضا رسیده است و فاز اول این قرارداد تا پایان تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: با عنایت به مصوبه هیات دولت مبنی بر نصب فیلترهای جذب دوده روی خودروهای کارکرده عمومی با طول عمر هشت سال، بخشی از اتوبوس‌ها به دلیل عمر بالای ۱۰ سال قابلیت نصب فیلتر دوده را ندارند و در الباقی که حداکثر ۷۰۰ دستگاه پیش‌بینی می‌شود، تا سال ۱۴۰۱ به مرور فیلتر جذب دوده نصب می‌شود.

سنندجی درباره آمار تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد بیان کرد: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای ۵ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی است که از این تعداد یاد شده هزار و ۳۴۲ دستگاه در بخش عمومی و ۴ هزار و ۵۸۴ دستگاه آن در بخش خصوصی فعال هستند.

وی افزود: از کل اتوبوس‌های در اختیار ۳ هزار و ۳۸۲ دستگاه دیزل، ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه گاز سوز و ۶۴ دستگاه برقی هستند. متوسط طول عمر ناوگان با ۱۱.۵ سال نشان می‌دهد که ۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه، معادل ۵۴ درصد ناوگان فرسوده است.

سنندجی در مورد ورود هزار دستگاه اتوبوس به پایتخت در سال جاری نیز گفت: برابر با برنامه ۵ ساله توسعه شهر تهران به‌طور کلی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت توسعه ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۳۹۸ پیش بینی شده است.

به گفته‌ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، به منظور افزایش امنیت شهروندان و کاهش مخاطرات احتمالی، سرعت تردد ناوگان جمعی در خطوط اتوبوسرانی ۵۰ کیلومتر تعیین و با عنایت به فاصله بین اکثر ایستگاه‌های اتوبوس (۷۰۰ متر) و لزوم توقف در تمامی ایستگاه‌های مصوب، بعضاً دستیابی به سرعت تعیین شده نیز امکان پذیر نیست.