جستوجوهای گوگل که حتی به یک کلیک هم ختم نمیشود
نیمی از جستوجوهای انجامشده در گوگل منجر به حتی یک کلیک روی لینکهای ارایهشده توسط جستوجوگر آن نمیشود. به گزارش فارس به نقل از زددی نت، نتایج یک بررسی جدید نشان میدهد در امریکا ۵۰/۳۳ درصد از کل جستوجوهای انجامشده در گوگل با استفاده از گوشی و رایانه رومیزی به هیچ کلیکی روی لینکهای نمایشدادهشده نمیانجامد. تحلیلگران معتقدند علت این تحول تغییر در نحوه نمایش دادههای جستوجوشده در جستوجوگر گوگل است. گوگل مدتی است که بریدهها و تکههایی از نتایج حاصلشده را در خود صفحه جستوجوگر این سایت نمایش میدهد و حتی پاسخ برخی سوالات مرتبط را در دسترس کاربران قرار میدهد و لذا کاربران با مطالعه همین دادهها پاسخ سوالات خود را مییابند و دیگر نیازی به مراجعه به سایتهای ثالث نخواهند داشت. تداوم استفاده گوگل از همین روش، ارایه نتایج جستوجو میزان کلیک روی سایتهای ثالث را باز هم کمتر خواهد کرد. این کار به ضرر سایتهای وابسته به شرکتها و کسبوکارهای کوچک و البته به نفع گوگل است که کاربران را در سایت خود نگه میدارد. بر اساس همین بررسی 12 درصد از موارد کلیک روی نتایج جستوجوهای گوگل روی لینکهایی صورت میگیرد که به وبسایتهای وابسته به خود گوگل مانند خدمات نقشه این شرکت ختم میشوند. سایتهای مختلف برای مقابله با این روش دستکاریهایی در طراحیهای خود انجام دادهاند تا بخشهای مرتبط با سوال کاربران با برجستگی و با جزییات بیشتری برای نمایش ارایه شود.