در شهر

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۰۹

  پلیس موتورسیکلت‌های کاربراتوری را شماره گذاری نمی‌کند

به دنبال انتشار برخی خبرها از احتمال شماره‌گذاری چندین هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بر عدم شماره گذاری این موتورسیکلت‌ها تاکید کرد و گفت که تنها در صورت مصوبه هیات وزیران امکان شماره گذاری این موتورها وجود دارد. به گزارش ایسنا، هادیانفر درباره این که آیا احتمال شماره گذاری ۱۲ هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری از سوی پلیس وجود دارد یا خیر گفت: برابر قانون موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی شوند و پلیس هم طبق قانون این موتورها را شماره گذاری نمی کند.

او با بیان این که یکی دو سازمان پیگیر شماره گذاری تعدادی موتورسیکلت کاربراتوری بودند، افزود: البته در گزارشی که به ما دادند تعداد این موتورسیکلت‌ها ۱۲ هزار عدد نیست و کمتر است، اما در هرصورت با توجه به صراحت قانون ما اعلام کردیم که باید بررسی شود که این موتورسیکلت‌ها چه زمانی تولید شده‌اند و آیا تولیدات برای بعد از تصویب قانون است یا قبل از آن؛ اما آنچه که مشخص است، پلیس راهور موتورسیکلت‌های کاربراتوری را شماره گذاری نمی‌کند و اگر بنا باشد این اقدام انجام شود، باید هیات وزیران مصوبه بدهد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: همین مساله در مورد برخی از خودروهای وارداتی نیز وجود دارد و خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی که بعد از مصوبه دولت برای ممنوعیت شماره گذاری این خودروها وارد کشور شده‌اند در مناطق آزاد مانده‌اند که یا باید مصوبه بگیرند یا امکان شماره گذاریشان وجود نداشته و باید به کشور مبدا برگردند.

  حذف واسطه‌ها در توزیع لاستیک یارانه‌ای در ۲۱ استان

به دنبال اجرای   طرح تخصیص سیستمی و متمرکز لاستیک سنگین ناوگان شهری در استان قزوین، مرضیه حصاری مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اجرای طرح در ۲۰ استان دیگر با همکاری معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد. به گزارش ایلنا، مرضیه حصاری با بیان ضرورت تسریع در توزیع لاستیک یارانه ای بین مالکان ناوگان فعال حمل و نقل شهری، گفت: با اجرای این طرح، نقش واسطه‌گری از زنجیره عرضه لاستیک حذف‌شده و این کالای اساسی با کمترین هزینه و بروکراسی و بدون ایجاد صف و مبتنی بر سازوکار ارزیابی عملکرد، به صورت عادلانه در اختیار مالکان واجد صلاحیت ناوگان حمل و نقل بار و مسافر شهری قرار می‌گیرد و در نهایت به کاهش هزینه های تحمیل‌شده و بهبود کسب‌وکار در بخش حمل و نقل شهری کشور کمک خواهد نمود. او همچنین اظهار کرد: پس از عملیاتی سازی مرحله آزمایشی در استان قزوین و پایش نتایج حاصله، مرحله اول طرح سراسری در استان‌های البرز، زنجان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان و یزد در نیمه دوم تیرماه سال جاری به اجرا درآمده و تخصیص سیستمی لاستیک با استفاده از حواله‌های الکترونیک در این استان ها در حال انجام است. حصاری در ادامه اعلام کرد: هم‌اکنون با اجرای مرحله جدید از تاریخ 22مردادماه، استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، فارس، اصفهان نیز به طرح اضافه‌شده‌اند.مابقی استان‌ها نیز تا انتهای شهریورماه سال جاری، مشمول اجرای طرح خواهند شد.  مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توضیح داد: در این استان‌ها به مالکین خودروهای حمل و نقل بار و مسافر که واجد صلاحیت دریافت سهمیه لاستیک می‌شوند، از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود. سپس مالکان این خودروها می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت utcms.ir و مطالعه شرایط، حواله خود را دریافت نموده و از نمایندگی فروش مشخص‌شده در حواله، لاستیک خود را برابر نرخ‌های مصوب تحویل بگیرند.

  پست قائم‌مقامی در شهرداری حذف شده است

معاون شهردار تهران گفت: حقوق و مزایا و پست قائم‌مقامی در سلسله مراتب کاری شهرداری حذف شده است. به‌گزارش مهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران، در جمع خبرنگاران گفت: پست قائم مقامی حذف شده اما باید در نظر داشته باشیم که قائم مقام همه اختیارات، امضا و وظایف معاون در زمانی که معاون نیست را دارد. وی ادامه داد: در گذشته کسانی قائم مقام می‌شدند که افرادی کارکشته و پرنفوذ بودند. به طور قطع می‌گویم پست قائم مقامی حذف شده اما قطعا از این افراد در جایگاه‌های متناسب با آن‌ها استفاده می‌شود؛ مثل مدیر پروژه و... به گفته معاون شهردار، حقوق و مزایا و پست قائم مقامی در سلسله مراتب کاری شهرداری حذف شده و اگر فردی هم باشد دیگر آن جایگاه وجود ندارد.