تقویت ساخت داخل با برونگرایی و برندسازی

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۷۰۱

شاتا|

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه عمق ساخت داخل در حوزه تولید مواد اولیه صنعت آرایشی و بهداشتی باید تقویت شود، گفت: با توجه به فعالیت بیش از هزار واحد صنعتی در این صنعت، توسعه عمق ساخت داخل باید با در نظرگرفتن برونگرایی و برند‌سازی مد نظر قرار گیرد. مهدی صادقی نیارکی افزود: صنایع آرایشی و بهداشتی پس از صنایع غذایی در رتبه دوم سبد خرید مردم قرار دارد و روی موضوع برونگرایی در این حوزه با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد باید برنامه‌ریزی کنیم. او با بیان اینکه فرصت خوبی برای ساخت داخل محصولات آرایشی وجود دارد، تصریح کرد: با تعامل و هماهنگی با انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی باید زنجیره ارزش در این حوزه شود. صادقی نیارکی با اشاره به ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بهره‌مندی از پتانسیل‌های این ستاد برای تسهیل چالش‌های فرآوری تولید، بیان کرد: این ستاد باید به جایگاه واقعی خود که همانا تسهیل‌گری است، بازگردد و جنس کارهای این ستاد باید علاوه بر رفع مشکلات در سطح بنگاه‌ها به سمت تسهیل و رشد تولید رشته فعالیت‌ها تغییر جهت دهد. او گفت: انجمن‌ها باید رشته فعالیت‌های موضوعی را برای طرح در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیش بینی و تدوین کنند و این ستاد به سمت کار کردن روی رشته فعالیت‌های موضوعی برود.