ماشین‌سازی پیشران توسعه صنعتی

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۲۵

سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه توسعه و تعمیق ساخت داخل را یکی از مهم‌ترین راهبردها وزارت صمت برشمرد و گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده تا پایان سال 1400، اگرحدود 4 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود می‌توان 10 میلیارد دلار از واردات کشور را با ساخت داخل جایگزین کرد

به گزارش شاتا، صادق نیارکی با اشاره به ضرورت توسعه و تعمیق ساخت داخل تصریح کرد: به دلیل اهمیت و سهمی که توسعه ساخت داخل در اشتغالزایی وصرفه جویی ارزی می‌تواند نصیب کشور کند، این بخش به مرکز ساخت داخل ارتقا یافته است. او با اشاره به اجرای قانون حداکثر توان تولید داخل و حمایت از کالاهای ایرانی گفت: اگر این قانون بطور اثربخشی پیاده‌سازی شود. ساخت داخل معنا و مفهوم واقعی خود را پیدا می‌کند و تجمیع تقاضا اتفاق می‌افتد و براساس تجمیع تقاضا، توجیه فنی و اقتصادی برای بسیاری از رشته‌ها برای ساخت داخل ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اجرای این قانون طبق ابلاغیه وزیرصنعت به این مرکز تفویض شده است و به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بسیاری از کالاها علی الخصوص درحوزه ماشین‌سازی وتجهیزات توجیه ساخت داخل دارند. او صنعت ماشین‌سازی را هویت یک کشور و پیشران توسعه صنعتی عنوان کرد و گفت: در بخشی از صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات به روز آمدی، بروزرسانی، بازسازی و نوسازی را نیازمند هستیم.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه تولیدماشین آلات و تجهیزات هویت یک کشور است، گفت: یکی از مباحثی که در معاونت امور صنایع پیگیری می‌کنیم، «زنجیره ارزش کارخانه‌سازی » مشابه شرکت احداث صنعت است که در گذشته ایجاد شده بود. او بیان کرد: ما باید چند شرکت کنسرسیومی در حوزه زنجیره ارزش کارخانه‌سازی داشته باشیم که آنها بتوانند، زنجیره ساخت تجهیزات و ماشین‌سازی را به صورت هم افزا دنبال کرده و زنجیره کارخانه‌سازی را با تکمیل کلیه فرآیندها کامل کنند. زنجیره ارزش کارخانه‌سازی یکی از مباحثی است که باید مرکزساخت داخل، ماشین‌سازی وتجهیزات به آن توجه بیشتری کند.