ظهور رقبای جدید در حوزه تبلیغات آنلاین

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۰:۵۵:۴۷
کد خبر: ۱۵۶۲۷۴
ظهور رقبای جدید در حوزه تبلیغات آنلاین

در حالی که گوگل و فیس‌بوک بخش اعظم بازار تبلیغات آنلاین را در کنترل خود دارند، بازیگران جدیدی مانند اسنپ، پینترست و آمازون در حال رشد سریع در این حوزه هستند. به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، بررسی‌های موسسه تحقیقاتی ای‌مارکتر نشان می‌دهد بیشترین سرعت رشد در این زمینه متعلق به اسنپ با ۵۰ درصد رشد بوده است. این شرکت بر این باور است که ارزش بازار تبلیغات دیجیتال امریکا در سال آینده میلادی با رشدی ۱۷ درصدی به ۱۵۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. پژوهش تازه مارکتر نشان می‌دهد فیس‌بوک در هفته جاری شاهد رشد ۲۸درصدی درآمد خود از محل تبلیغات آنلاین بوده و این رقم در مورد گوگل تنها ۱۷ درصد بوده است. گوگل و فیس‌بوک هم‌اکنون بیش از نیمی از بازار تبلیغات دیجیتال را در کنترل خود دارند، اما آمازون، اسنپ و پینترست با سرعت در تعقیب آنها هستند و اسنپ با رشد ۵۰ درصدی در سه ماهه‌دوم سال ۲۰۱۹ و کسب درآمد ۴۴۶.۲ میلیون دلاری آینده خوبی در این حوزه خواهد داشت. اسنپ که خدمات به‌اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو ارایه داده و یک برنامه پیام‌رسان نیز دارد، شاهد رشد ۱۷۵ درصدی ارزش سهام خود نیز بوده است. بعد از اسنپ، پینترست و آمازون با رشد ۴۷ و ۴۴ درصدی در رتبه‌های بعدی هستند. البته از نظر کسب درآمد تبلیغاتی گوگل و فیس‌بوک با ۳۳.۹ و ۱۷.۴ میلیارد دلار در رتبه‌های اول و دوم و آمازون با ۳.۶ میلیارد دلار درآمد در رتبه سوم است.