توضیحات درخصوص نقص فنی پیش‌آمده در خط دو مترو

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۴۶
توضیحات درخصوص نقص فنی پیش‌آمده در خط دو مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از نقص فنی پیش‌آمده در خط دو متروی تهران از شهروندان و مسافران عذر خواهی کرد و گفت: پیرو اطلاعیه قبلی با موضوع نقص فنی یکی از قطارهای خط 2 که موجب نارضایتی برخی از مسافران این خط شد، ما در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تمامی تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین خدمات رسانی را ارایه دهیم. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه فرنوش نوبخت افزود: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه حمل‌و‌نقل ریلی درون شهری کشور همواره سعی کرده است تا با برنامه‌ریزی مناسب بهترین امکانات و خدمات را به شهروندان و مسافران خود ارایه دهد و در همین راستا امسال نیز توانستیم با همکاری کارشناسان فنی، پرسنل زحمتکش شرکت و همکاری متخصصین داخلی شاهد کاهش فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۷ گانه مترو باشیم اما نقص فنی در برخی از قطارها یکی از مشکلاتی است که با تمامی تلاشی که ما برای سرویس و اورهال کردن قطارها انجام می‌دهیم شاهد آن هستیم. وی با اشاره به اینکه صبح شنبه 18 آبان ماه 1398 در اولین روز هفته با خرابی قطار در خط 2 روبه‌رو شدیم و تلاش کارشناسان فنی در محل ایستگاه برای رفع نقص فنی پیش آمده بی‌نتیجه ماند گفت: مجبور به انتقال این قطار به پایانه شدیم واین توقف پانزده دقیقه‌ای باعث اختلال در اعزام کل قطارها در خط 2 شد. این مشکل هنوز به روال عادی برنگشته بود که نقص فنی قطار دیگری در این خط باعث طولانی‌تر شدن اختلال در سرویس‌دهی این خط شد که موجب بروز ازدحام جمعیت در تمامی ایستگاه‌های خط دو و به‌خصوص سکوی ایستگاه تهران (صادقیه) در خط 5 گردید. نوبخت افزود: پرسنل ایستگاه صادقیه مدام مسافران را دعوت به حفظ آرامش می‌کردند و از نقص فنی پیش آمده از مسافران عذرخواهی کرده و از مسافران می‌خواستند برای کاهش ازدحام تا رفع نقص فنی در خط 2 برای رسیدن به مقاصد خود از ایستگاه تقاطعی ارم سبز در خطوط 4 و 5 استفاده کنند تا از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های قبل و بعد کاسته شود. وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه اختلالی در خط 5 متروی تهران و حومه نداشتیم و تنها اطلاع‌رسانی صورت گرفته برای استفاده از ایستگاه‌های خط 4 برای جلوگیری از معطلی شهروندان و مسافران بود.