امکان استفاده از لیست سیاه پیامک‌های تبلیغاتی

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۷۲۱
امکان استفاده از لیست سیاه پیامک‌های تبلیغاتی

معاون رگولاتوری از کاهش تعداد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال‌شده از خطوط شخصی طی شش ماه اخیر خبر داد و گفت: تمامی مشترکان می‌توانند از لیست سیاه برای حذف پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کنند. مجید حقی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش مزاحمت‌های پیامکی، اظهار کرد: «با مکانیزم‌های نظارتی صورت‌گرفته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طی شش ماه گذشته تعداد پیامک‌های ارسال‌شده از خطوط شخصی به مشترکان موبایل روند کاهشی داشته است.» وی با بیان اینکه موضوع مزاحمت‌های پیامکی در دو مدل قابل پیگیری است، افزود: «بخشی از پیامک‌ها از سیم‌کارت‌های شخصی به صورت انبوه ارسال می‌شوند که اگر از سوی مشترک، به رگولاتوری گزارش شوند، این سیم‌کارت‌ها مسدود می‌شوند.» حقی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵۴ هزار سیم‌کارت که مبادرت به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انبوه می‌کردند، مسدود شده‌‌ا‌ند، افزود: «امکان استفاده از لیست سیاه برای مشترکان نیز فراهم شده است تا کاربر بتواند دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را برای خود، بلاک کند. در این روش، کاربران می‌توانند با اعلام لیست مورد نظر خود به رگولاتوری، پیامک‌هایی را در لیست سیاه قرار داده تا نسبت به قطع تبلیغات برای آنها اقدام شود. این امکان از طریق کد دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع » فراهم است و در همین حال مشترکان می‌توانند شکایت و نارضایتی خود را از پیامک‌های ارسالی با اعلام سرشماره یا شماره شخصی ارسال‌کننده پیامک، به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.» معاون رگولاتوری تاکید کرد: «تا پیش از این ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، فضایی برای سوءاستفاده از مشترکان فراهم کرده بود که با مکانیزم جدیدی که رگولاتوری برای احراز هویت در نظر گرفته و روی آن تمرکز دارد، این امکان سوءاستفاده به مراتب کمتر شده است. کاربران همچنان می‌توانند از طریق پنل اپراتورها نیز نسبت به قطع پیامک‌های تبلیغاتی و انتخاب دریافت پیامک، اقدام کنند.»