مشکلات استفاده نکردن از دبیران مرد در مدارس دخترانه

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۱۳

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهارکرد: علاقه‌مندیم که به کمک دانشگاه فرهنگیان یا هر مجموعه دیگر تربیتی بتوانیم نیروی انسانی ویژه المپیادها را تربیت کنیم.

فاطمه مهاجرانی اظهار کرد: منابع همه المپیادها به‌صورت مشخص و کامل ظرف چند روز آینده معرفی خواهند شد و ضمن قرار گرفتن روی سایت این مرکز، طبیعتاً توسط اصحاب رسانه نیز به اطلاع عموم می‌رسد. او افزود: هر کمیته منابع المپیاد مربوط به خود را اعلام می‌کند و در نهایت در قالب دفترچه‌ای به عنوان بخشنامه اعلام خواهیم کرد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: کمیته‌ها استقلال و ماهیت علمی دارند و چون جنس المپیادها باهم متفاوت است، هر کمیته پس از بررسی‌های لازم منابع را اعلام می‌کند. مهاجرانی بابیان اینکه بهمن‌ماه مرحله اول المپیادها خواهد بود، گفت: اگر منابع زود اعلام شود با همان دغدغه کلاس‌های تست و آمادگی المپیاد مواجه خواهیم شد و به خاطر ملاحظه‌هایی که وجود دارد با دقت و توجه بیشتری منابع را اعلام می‌کنیم.

او با اشاره به تربیت‌معلم ویژه المپیاد، اظهار کرد: علاقه‌مندیم که به کمک دانشگاه فرهنگیان یا هر مجموعه دیگری بتوانیم نیروی انسانی ویژه المپیادها را تربیت کنیم. رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد: داشتن دانش و مهارت یک موضوع است و داشتن توانایی معلمی کردن موضوع دیگری است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که پس از ایجاد ساختار جدید بتوانیم تعدادی از مدال‌آوران را برای تدریس به مدارس معرفی کنیم.

مهاجرانی بابیان اینکه عدم استفاده از دبیران مرد در مدارس دخترانه مشکل زیادی را به همراه داشته است، گفت: فی‌نفسه وجود دبیران زن برای دختران فرصت برای زنان است و از این موضوع استقبال می‌کنیم اما آیا در این حوزه به‌ اندازه کافی کارسازی کرده‌ایم؟ او فضای المپیاد را در حال حاضر فضای مردانه دانست و اظهار کرد: بیشتر مدال‌آوران المپیاد مرد هستند و به دانش‌آموزان پسر درس می‌دهند و به همین دلیل در مدارس دخترانه شهرستان‌ها با مشکل مواجه شدیم و نکته‌ بسیار نگران‌کننده این است که دختران مستعد شهرستانی از فضای المپیاد دور شوند، البته دغدغه ورود مردان را درک می‌کنیم بنابراین امیدواریم بتوانیم با ایجاد سازوکار و ساختار این مشکل را حل کنیم.