تبدیل سازمان خصوصیسازی به اتاق شیشهای
رییسکل سازمان خصوصیسازی گفت: سازمان خصوصیسازی از جمله جاهایی است که باید 100 درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد، بر این اساس یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصیسازی به اتاق شیشهای است. رییسکل سازمان خصوصیسازی بیان کرد: یکی از نکات اصلی اطلاعرسانی در سازمان خصوصیسازی این است که اقداماتی را که انجام داده یا ندادهایم در هر دو مورد اطلاعرسانی کنیم، آن هم به این جهت که در خصوص اقدامات صورتنگرفته از مردم راهکار دریافت کنیم، بر این اساس اگر نتوانیم اطلاعرسانی مناسبی انجام دهیم تصویر واقعی از عملکرد خود در ذهن جامعه ایجاد نکردهایم. صالح با اشاره به اینکه از زمان شکلگیری این سازمان تاکنون بیش از 150 هزار میلیارد تومان واگذاری با قیمت زمان واگذاری انجام شده، ادامه داد: از این میزان واگذاری حدود 145 هزار میلیارد تومان واگذاری با موفقیت انجام شده و تنها حدود 5 هزار میلیارد تومان واگذاری با مشکلاتی مواجه بوده است، بر این اساس میتوان نتیجه گرفت که 96 درصد واگذاریهای این سازمان از زمان شکلگیری با موفقیت همراه بوده است. رییسکل سازمان خصوصیسازی افزود: سازمان خصوصیسازی از جمله جاهایی است که باید 100 درصد اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد، بر این اساس یکی از اولین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود تبدیل سازمان خصوصیسازی به اتاق شیشهای است. وی ابراز کرد: یکی از اقداماتی که در ماههای اخیر در سازمان خصوصیسازی انجام شده درج اطلاعات مربوط به کلیه بنگاههای قابل واگذاری به تفکیک استان در سایت این سازمان است. رییسکل سازمان خصوصیسازی اعلام کرد: در گام بعدی قصد داریم سامانه نظارتی در این سازمان تشکیل دهیم تا نظارتهای پس از واگذاری شرکتها را افزایش و این کار را دقیقتر انجام دهیم. صالح تصریح کرد: از سوی دیگر بنا داریم همه واگذاریهای خود را در بورس اوراق بهادار انجام دهیم تا واگذاریهای این سازمان با شفافیت بیشتری انجام شود. رییسکل سازمان خصوصیسازی اضافه کرد: همچنین در راستای اطلاعرسانی گسترده، جزییات مربوط به تمامی واگذاریهای پرحاشیهسازمان خصوصیسازی از جمله ایران ایرتور، هپکو، آلومینیوم المهدی، پالایش نفت کرمانشاه و... بهروی سایت این سازمان قرار گرفته است. صالح گفت: علاوه بر اقدامات ذکرشده بنا داریم بهصورت سرزده نیز از بنگاهها و شرکتهای واگذارشده بازدید داشته باشیم تا از این طریق متوجه شویم که اطلاعات و گزارشات ارسالی توسط خریداران شرکتهای واگذارشده چقدر با واقعیت همخوانی دارد.