برندهایی که بازار امریکا را تسخیر کرده‌‌اند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۲۷
برندهایی که بازار امریکا را تسخیر کرده‌‌اند

از آنجایی که بازار ایالات متحده امریکا برای تولیدکنندگان موبایل در جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، به تازگی گزارشی از سهم برندهای برتر گوشی‌های هوشمند در این کشور منتشر شده است. به گزارش ایسنا، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، گوگل، شیائومی، لنوو، نوکیا و غیره همگی همواره در تلاشند تا با ارایه و عرضه گوشی‌های جدید با قابلیت‌های جذاب و منحصر به‌فرد نظر و اعتماد مشتریان را در کشورهای مختلف جلب کرده و بدین‌ترتیب سهم بیشتری را در بازارهای مهم جهان به دست بیاورند. بازار ایالات متحده امریکا همواره یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای فروش محصولات مختلف خصوصا موبایل و خودرو به شمار می‌رود که همیشه مورد توجه شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکنندگان موبایل قرار گرفته است. کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت دریافته و اعلام کرده‌اند که سهم فروش گوشی‌های اپل در بازار امریکا بسیار بیشتر از سایر برندهای موبایل فعال در این کشور گزارش و اعلام شده است. همچنین بعد از اپل، سامسونگ توانسته است به عنوان دومین برند برتر و محبوب موبایل جایگاه خود را در این بازار به تثبیت برساند. در مجموع بازار فروش گوشی‌های هوشمند در امریکا با کاهشی دو درصدی در مقیاس سالانه مواجه شده و این روند نزولی استقبال کاربران بیشتر برای گوشی‌های پرچمدار و بالارده مشهود است. سهم برندهای برتر موبایل در بازه زمانی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی مشخص نشان می‌دهد که شرکت‌های اپل، سامسونگ، ال‌جی، لنوو به ترتیب جایگاه‌های ثابتی را برای خود در این بازار به ثبت رسانده‌اند. اپل که در سومین فصل از سال گذشته سهمی معادل ۳۹ درصد از بازار امریکا را به خود اختصاص داده بود، در مدت مشابه سال جاری میلادی موفق شد این رقم را به ۴۲ درصد افزایش دهد. اپل به لطف معرفی و عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۱ موفق شد نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. اما شرکت کره‌ای سامسونگ بر خلاف رقیب امریکایی خود، نتوانسته در این مدت سهم خود را در بازار امریکا افزایش دهد و همچنان همان ۲۵ درصدی که در سه ماه سوم ۲۰۱۸ داشت، را بار دیگر در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نیز تصاحب کرده است. البته این شرکت در نخستین فصل از سال جاری با پرش به ۲۸ درصد، یک رشد و افزایش سه درصدی را برای خود به ثبت رسانده ولی بار دیگر ۲۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

برخلاف بسیاری دیگر از بازارهای جهان، ال جی موفق شده است جایگاه مناسبی را برای خود دست و پا کند و در رتبه سوم بعد از غول‌های تکنولوژی اپل و سامسونگ قرار بگیرد. هرچند که این شرکت کره‌ای نیز در افزایش سهم خود در طول این یک سال موفق نبوده است چراکه سهم آن در سه ماهه سوم سال قبل ۱۷ درصد بوده این در حالی است که سهم آن در مدت مشابه سال جاری میلادی به ۱۲ درصد تقلیل یافته است. جایگاه چهارم نیز به لنوو که شامل گوشی‌های برند موتورولا نیز می‌شود، اختصاص یافته که سهمی ثابت و هشت درصدی را از آن خود کرده است. جایگاه پنجم نیز شامل گوشی‌های برندهای دیگر که سهمی بسیار کمتر از موارد ذکرشده داشتند، می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها گوشی‌های پیکسل توسعه‌داده‌شده توسط شرکت امریکایی گوگل هستند.

نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد، عدم حضور شرکت‌های چینی همچون هواوی و شیائومی است که در بازارهای جهانی به ترتیب مقام‌های دوم و چهارم برترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند ولی تحت فشارهای سیاسی و تجاری و اتهامات جاسوسی دولت امریکا علیه آنها، از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد دیگر در بازار ایالات متحده حضور و به‌تبع آن سهمی ندارند.