اخبار
آغاز بخشودگی صددرصدی جرایم بیمهای از امروز
با موافقت صندوق تأمین خسارتهای بدنی و به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، مبلغ جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، در راستای حمایت از اقشار آسیبپذیر و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج فرهنگ بیمه در کشور و با موافقت صندوق تأمین خسارتهای بدنی با درخواست بیمه مرکزی مبنی بر بخشودگی جریمه بند (ب) ماده 24 قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال 1395، مبلغ جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث بخشیده میشود. بنابراین گزارش، جرایم بیمهنامه شخص ثالث (صرفاً جهت بیمهنامههای صادره با تاریخ اعتبار یکساله) کلیه وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمهنامه، از تاریخ 01/11/1398 لغایت 30/11/1398 شامل بخشودگی صد درصدی میشود. همچنین جرایم بیمهنامه شخص ثالث موتورسیکلتها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمهنامه (صرفا جهت بیمهنامههای صادره با تاریخ اعتبار یکساله) نیز از تاریخ 01/11/98 به مدت سه ماه شامل بخشودگی صددرصدی میشود.
ارتقای منزلت بازنشستگان با خدمات بانک رفاه
بازنشستگان و مستمریبگیران از مهمترین اقشار اجتماع هستند و هر گونه یاری به این قشر در واقع یاری و کمک به منزلت این قشر به شمار میآید. هر گونه تلاش برای ارتقای منزلت بازنشستگان و رفع نیازهای مادی این قشر در واقع نوعی امیدآفرینی برای تمام اقشار اجتماع به شمار میآید و پیامدهای آن در تمام جامعه ملموس خواهد بود. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بانک رفاه در میان بانکهای کشور، بانکی است که ارتقای وضعیت معیشتی و بهبود زندگی بازنشستگان را در اولویت فعالیت خود قرار داده و در راستای این اولویت اقدامات و خدمات گوناگونی را طراحی و اجرا کرده است. بانک رفاه با برنامهریزی منسجم و هماهنگ خدمات شایستهای به مستمریبگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی ارایه کرده و روزبهروز به تنوع این خدمات افزوده است. این میزان از تمرکز ارایه خدمات به مستمریبگیران با هیچ کدام از بانکهای کشور قابل قیاس نیست؛ علاوه بر این بانک رفاه درکنار ارایه خدمات گوناگون بانکی برای عموم شهروندان، تسهیلات و شرایطی ویژه برای مستمری بگیران در نظر گرفته است. در همین راستا به منظور خدمات رسانی هدفمند به طیف گسترده مشتریان، مرکز ارتباط با مشتریان بانک رفاه (فراد) راهاندازی شده تا امکان برقراری ارتباط با بانک از طریق کانالهای ارتباطی گوناگون همچون تلفن مستقیم، نمابر، ایمیل و پیام کوتاه فراهم شود و در قبال این تعامل دوسویه و مستقیم مشکلات و نیازهای مشتریان و از جمله بازنشستگان شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام صورت گیرد. بانک رفاه کارگران با هدف تسهیل ارایه خدمات به مستمریبگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، خدمات نوین بانکداری را در مجموعه خود رونق داده است، برای نمونه از سال گذشته امکان دریافت فیش حقوقی این طیف از مشتریان از طریق پایانههای خودپرداز بانک رفاه فراهم شده که موجب آسودگی بازنشستگان و صرفهجویی در وقت و هزینه آنها شده است. بانک رفاه به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای اجتماعی کشور مدافع حقوق بازنشستگان و بیانگر صدای آنان است که تمرکز خود را بر بهبود وضعیت معیشتی این قشر از جامعه قرار داده است. از این رو پرداخت به موقع حقوق مستمریبگیران تأمین اجتماعی، ارایه تسهیلات با شرایط ویژه و ارایه طرحهای اعتباری مختلف به این قشر از مشتریان همواره در دستور کار این بانک قرار داشته است. یکی از طرحهایی که طی سالیان گذشته به این منظور اجرا شده و توسط مستمریبگیران و بازنشستگان مورد توجه و اقبال قرار گرفت، طرح تسهیلاتی کرامت است که در این طرح بازنشستگان تأمین اجتماعی و دانشگاههای علوم پزشکی توانستند جهت مصارفی چون تهیه مصالح ساختمانی برای تعمیرات واحدمسکونی، هزینه درمان، تحصیل، تهیه جهیزیه، ازدواج فرزند، مسافرتهای زیارتی و سیاحتی و تعمیرات اساسی و بازسازی کامل واحدهای مسکونی تسهیلات دریافت کنند. همچنین کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان «کاراکارت» که توسط بانک رفاه کارگران به بازنشستگان نیز تعلق گرفت گامی دیگر در جهت بهبود وضعیت معیشتی و رفع نیازهای بازنشستگان بوده است. بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمریبگیران نیازمند عزمی ملّی و تلاش همگانی است. از این رو بانک رفاه در تعاملی مثبت و سازنده با نهادهای مربوطه از تمام ظرفیتهای موجود برای این امر مهم بهره میگیرد. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در بخشهای بعدی این گزارش به تشریح جزییات اقدامات صورت گرفته برای ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به مستمریبگیران خواهد پرداخت.