کاهش یک و نیم درصدی فروش تبلت
انگجت| بازار تبلت در یک سال اخیر شرایط خوبی نداشته و استقبال از این نوع رایانههای لوحی کوچک قابل حمل رو به کاهش بوده است. به گزارش فارس، یافتههای موسسه تحقیقاتی آیدیسی نشان میدهد میزان فروش تبلت در سال 2019 نسبت به سال 2018 حدود 1.5 درصد کاهش داشته است. در این بازار تنها شرکتهای اپل و آمازون توانستهاند وضعیت خود را کم و بیش حفظ کنند. اپل با سهم 34.6 درصدی در صدر این بازار قرار دارد و آمازون هم 9 درصد از بازار تبلتها را از آن خود کرده است. در این میان میزان عرضه تبلت توسط شرکتهایی همچون سامسونگ، هواوی و لنوو کاهش یافته است. به نظر میرسد عدم خلاقیت و نوآوری در این بازار و بهروز نشدن تبلتهای قدیمی باعث شده تا وضعیت این بازار به رکود نزدیک شود. در میان تبلتهای تولید اپل، مدل 10.2 اینچی آیپد محبوبترین محصول بوده و 65 درصد از کل تبلتهای عرضهشده توسط این شرکت را به خود اختصاص داده است. آمازون هم اگرچه شاهد کاهش عرضه تبلتهای خود در امریکا بوده، اما تبلت ارزانقیمت فایر این شرکت در مجموع شرایط خوبی داشته است.