اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۴۸

رایزنی برای حل مشکلات لجستیک صادرات، ادامه دارد

ایلنا| مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه صادرات به 15 کشور همسایه و کشورهای هند و چین و هدفگذاری صادرات دو برابری به این کشورها تا افق سال 1400 گفت: یکی از پیش زمینه‌ها برای انجام این مهم و رسیدن به هدفگذاری صادراتی، لجستیک و بحث حمل و نقل است. احسان قمری با اشاره به رسالت و ماموریت سازمان توسعه تجارت ایران در حمایت از صادرکنندگان گفت: بخشی از مشکلات صادرکنندگان در زمینه مسائل مربوط به حمل و نقل و لجستیک است و در این زمینه سازمان توسعه تجارت ایران حمایت‌هایی از صادرکنندگان برای ارسال کم هزینه‌تر کالاهای صادراتی به بازارهای هدف انجام می‌دهد. وی با بیان اینکه از آنجایی که مسائل مربوط به لجستیک و حمل و نقل صادرکنندگان بیشتر بر عهده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: به این منظور تعامل بسیار سازنده‌ای بین سازمان توسعه تجارت ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکلات صادرکنندگان وجود دارد. مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه صادرات به 15 کشور همسایه و کشورهای هند و چین و هدفگذاری صادرات دو برابری به این کشورها تا افق سال 1400 گفت: یکی از پیش‌زمینه‌ها برای انجام این مهم و رسیدن به هدفگذاری صادراتی، لجستیک و بحث حمل‌و‌نقل است.

ایران در صادرات فرش  رتبه سوم دنیا را دارد

ایرنا| معاون وزیر صمت و رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ایران در صادرات فرش رتبه سوم دنیا را دارد و در ۸ ماه امسال ۴۸ میلیون دلار فرش صادر شده است. فرحناز رافع با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه تولید فرش وجود دارد، افزود: هنر صنعت فرش در وضعیت اهتزار قرار دارد و باید بخش خصوصی برای خروج از این وضعیت به آن کمک کند.  وی اظهار داشت: با همت بخش خصوصی و دولت، ستاد فرش در حال تشکیل است تا چالش‌ها و مشکلات این حوزه را احصا و با ارایه راهکار آنها را حل کند. وی گفت: حدود ۲ سال است که هند و مصر وارد صنعت فرش شده‌اند و در این زمینه رشد خوبی داشتند که لازم است ایران هر چه زودتر مشکلات این صنعت را حل کرده تا توان رقابتی خود را حفظ کند. رافع، ادامه داد: تغییر شیوه‌های تولید و استفاده از تکنولوژی‌های روز منطبق با هنر صنعت فرش، راه‌اندازی زنجیره ارزش فرش، ایجاد و توسعه صنایع جانبی فرش از راهکارهای لازم برای احیای این هنر صنعت است. همچنین ۳۰ صنعت وابسته به صنعت فرش وجود دارد که می‌توان با احیای آنها تحولی در میزان تولید این هنر صنعت و اشتغالزایی آن ایجاد کرد. او با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش فرش ایران، افزود: باید در تهیه و عرضه این هنر صنعت از روش سنتی خارج شد و به روش‌های مدرنیته روی آورد.