اخبار
حمایت بیمه مرکزی از استارتآپهای بیمهای
رییس کل بیمه مرکزی با مدیران استارت آپهای فعال در صنعت بیمه دیدار کرد. غلامرضا سلیمانی در این نشست بر اهمیت و نقش استارت آپها تاکید کرد و گفت: بیمه مرکزی از نوآوری و فناوریهای نوین در زمینه فروش بیمه استقبال میکند.وی افزود: بهرهگیری از ظرفیت استارت آپها و فناوریهای نوین، روش میانبری برای توسعه صنعت بیمه محسوب میشود. لذا بیمه مرکزی علیرغم مخالفتهایی برای فعالیت استارت اپها حمایت ۱۰۰ درصدی خود از این شرکتها را اعلام کرده و زیرساختهای حضور آنان در صنعت بیمه را فراهم آورده است.وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع قانونی فعالیت استارت آپها مقرر شد این شرکتها در قالب کارگزاری آنلاین فعالیت کنند.رییس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست از مدیران استارت آپها خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی اقدام نمایند چرا که از سال ۹۹ استارت آپها بدون مجوز از بیمه مرکزی، امکان فعالیت در صنعت بیمه را نخواهند داشت.سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش استارت آپها در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ تاکید کرد و گفت: استارت آپها با بهرهگیری از فناوریهای نوین باید میل خرید بیمه را در میان مردم به خصوص جوانان افزایش دهند و با همگرایی، هم افزایی و نیازسنجی به توسعه صنعت بیمه کمک کنند.وی افزود: شبکه فروش صنعت بیمه نیز باید با بهرهگیری از بازاریابی حرفهای و مهارتهای نوین فروش از روشهای سنتی فاصله بگیرد و به سمت فروش آنلاین برود. در پایان شرکتهای حاضر در جلسه خواستهها و مشکلات خود را با مدیران بیمه مرکزی مطرح کردند.
سامانه نظرسنجی مبتنی برQR code بانک رفاه
امروزه نوآوری یک الزام است و بانکها در آینده ناگزیر با فناوری عجین خواهند شد و این موضوع با توسعه پژوهشهای امروزی ریلگذاری میشود، بر همین مبنا بانک رفاه نیز گامهای موثری در بخش نوآوری برداشته که میتواند مبنای بانکداری الکترونیکی شود.به گزارش پایگاه خبری عصر ایران، با آغاز تحریمها اتکا به توان داخلی به ویژه در عرصه نوآوری اهمیت ویژهای پیدا کرده است، در واقع امروز بدون نوآوری هر کسب وکاری در بلندمدت از صحنه رقابت خارج خواهد شد، مگر اینکه فناوریها در ارایه خدمات و محصولات در حوزه بانکداری و ... به کار گرفته تا به روز رسانی شود و این اتفاق محقق نمیشود، مگر اینکه تیم تحقیقاتی قوی در بنگاهها مستقر شوند.در حال حاضر بانکها و شرکتهای فعال در بخش پرداخت، تقریباً رقابت یکسانی دارند، از این رو آنهایی که نسبت به بانکداری الکترونیک و فناوریهای موجود در این بخش گامهای موثری برداشته باشند میتوانند پیشگامتر از رقبا برای تحول در صنعت بانکداری باشند.
بنابراین بهطور کلی میتوان گفت که امروز نوآوری، یک انتخاب نیست یک الزام است. بانکها در آینده ناگزیر با فناوری عجین خواهند شد و این موضوع با توسعه پژوهشهای امروزی ریلگذاری میشود، بر همین مبنا بانک رفاه نیز گامهای موثری در این بخش برداشته است بهطوری که در «جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی» که 17 بهمن ماه سال جاری برگزار شد، محصول « سامانه نظرسنجی مبتنی بر QR code» این بانک به عنوان محصول برتر نوآور معرفی و لوح زرین و تقدیر نامه به بانک رفاه اهدا شد.
این سامانه در شعب بانک نصب و مشتریان میتوانند با استفاده از اپلیکیشن اسکنر درگوشی تلفن همراه خود، پس از اسکن QR Code و تکمیل چهار صفحه پرسشنامه اختصاصی، هرکدام حاوی پنج سوال با عناوین کارکنان شعبه، خدمات صندوق (ریالی/ارزی)، خدمات اعتباری (ریالی/ارزی) و مدیریت شعبه در نظرسنجی شرکت کنند.جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی به همت پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و با هدف جریانسازی در راستای نهادینه کردن فرهنگ نوآوری، شناسایی، ارزیابی و تعیین برترین نوآوریهای شرکتهای ایرانی و کمک به شرکتها در زمینه شناخت نقاط بهبود فرآیند توسعه محصول جدید از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است و امسال نیز بانک رفاه کارگران برای چهارمین سال پیاپی در این جشنواره موفق شد لوح زرین و تقدیر نامه محصول برتر را دریافت کند.در آینده، دیگر خبری از مراجعات حضوری، قطعیهای سیستم و… نیست و میتوان تمامی خدمات مورد نیاز بانکی را فقط با گوشی تلفن همراه خود انجام داد.به عبارت دیگر تلفن همراه دیگر فقط یک گوشی برای مکالمه نیست و در آینده میتواند در خدمت صنعت بانکداری باشد، بنابراین نوآوری در آینده بانکها نیز بسیار موثر است و میتواند در رقابت بین بانکی، جایگاه بانک موفق را تعیین کند.خدمات نوآورانه میتواند در محصولات ویژه مانند بیمه و اعتبارات به کار گرفته شود و حتی در زمینه برنامهریزی بانکها نیز موثر خواهد بود، زیرا در آینده تقریباً دستگاههایی با تکنولوژیهای نوین به عنوان واسطهای بین اطلاعات و تجزیه و تحلیل محصولات، مشتریان و بازارها قرار خواهند گرفت و در یک اکوسیستم باز، مشتریان میتوانند تمامی نیازها، خدمات فعلی و آیندهای خود را مدیریت کنند، بهطوری که میتوانند حساب خود را از بانکی به سایر بانکها حرکت بدهند که نشاندهنده هویت و کارت شناسایی مشتری باشد، از این رو میتوان ادعا کرد که نوآوری بهطور وسیع در توزیع، بررسی و ثبت طیف گستردهای از خدمات مالی و ساخت دستگاههای غیرمتمرکز استفاده خواهد شد.