کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد
تولید و عرضه محصولات جدید ایرانخودرو با همکاری قطعهسازان سطح یک (Tier1) با بالاترین سطح کیفی در جهت جلب رضایت مشتریان و کسب سهمی مناسب از بازارهای داخلی و بینالمللی صورت خواهد گرفت. فرشاد مقیمی مدیرعامل ایرانخودرو در جلسه با مدیران و مسوولان کیفیت گروه صنعتی ایرانخودرو گفت: این در حالی است که ارتقای سطح کیفی محصولات فعلی هم با جدیت دنبال میشود. وی افزود: همه مشتریان حق دارند که محصولات و کالاهایی که خریداری میکنند با کیفیت باشد و به همین منظور علاوه بر ارتقاء کیفیت، نوآوری محصولات جدید نیز در ایرانخودرو در دستور کار ما قرار گرفته بهطوری که در تلاش هستیم خودروهای جدیدی را در سال آینده به بازار عرضه کنیم. مقیمی با اشاره به اهمیت کیفیت در تامین قطعات محصولات ایرانخودرو گفت: هرگز در زمینه کوتاه نخواهیم آمد، با اجرای مکانیزمهای سختگیرانه اجازه ورود قطعات بیکیفیت را به خطوط تولید نخواهیم داد و هیچوقت کیفیت را فدای افزایش تیراژ تولید نخواهیم کرد. مدیرعامل ایرانخودرو تاکید کرد: ارتقای کیفیت در زنجیره تامین، تولید، مهندسی محصول، خدمات پس از فروش و لجستیک در اولویت این خودروساز قرار دارد و فرهنگ کیفیت و نظام خود کنترلی باید در تمام سطوح نهادینه شود. وی تصریح کرد: استراتژی ایرانخودرو بر استفاده از توان قطعهسازان ایرانی در طراحی و تولید و تامین بنا شده است و الزامات سختگیرانه کیفی برای صادرات محصول به بازارهای هدف تدوین و اجرا خواهیم کرد. مقیمی بر لزوم تدوین برنامههای تحولی در ساختار کیفی از زنجیره تامین تا طراحی و تولید محصول نهایی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: همه مدیران ایرانخودرو باید در برابر موضوع کیفیت پاسخگو باشند. مدیرعامل ایرانخودرو از بازنگری در نظام کنترل کیفی قطعات خبر داد و گفت: باید دست کم برای تامین هر قطعه دو منبع داشته باشیم و تک سورس بودن قطعات به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. در ادامه حسن وفادار نایبرییس هیاتمدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در کیفیت خاطرنشان کرد: فرآیند توسعه و ارتقای سطح کیفی فرآیندهای تولید، محصولات و خدمات با توجه به اهداف تدوین شده در برنامه کلان و راهبردی ایرانخودرو به صورت مستمر تدوین، اجرا و در حال پایش است. وی افزود: پروژههای ارتقای کیفی محصولات تولیدی در سال جاری تدوین و بیش از 90 درصد آنها اجرایی شده که دست یابی به سه ستاره در محصول پارس، بیانگر جدیت مجموعه ایرانخودرو در اجرای برنامههای بهبود و ارتقای کیفیت محصولات است. وفادار اعلام کرد: ستاره سوم پارس، پنجمین ستاره ارتقای کیفیت محصولات ایرانخودرو در سال جاری بوده و پیش از این محصولات دناپلاس و سورن به ترتیب به 4 و 3 ستاره کیفی ارتقا یافتهاند و همچنین محصولات پژو 207 صندوقدار و پارس اتوماتیک نیز به ترتیب 4 و 3 ستاره کیفیت را از آن خود کردهاند. وفادار ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات در بازه زمانی سه ماهه اول مالکیت محصول در شاخص IQS را از جمله شاخصهای مهم در ارزیابیهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خواند و گفت: تعداد ایرادات اعلام شده در 100 دستگاه خودروی تحویل شده به مشتریان ایرانخودرو در شش ماهه ابتدایی سال 98 نسبت به شش ماهه ابتدایی سال 97 حدود 7 درصد بهبود (کاهش ایراد) را تجربه کرده است. وی افزود: درحال حاضر تمامی محصولات تولیدی گروه صنعتی ایرانخودرو دارای رضایتی بالاتر از اهداف اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (متوسط صنعت) هستند.