ارایه خدمات الکترونیکی برای اخذ مالیات نقل و انتقال

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۶۷

رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: ارایه خدمات الکترونیکی منجر به کاهش حضور مودیان مالیاتی در ادارات کل تابعه می‌شود که این امر سلامت مردم و همکاران ما را در پی خواهد داشت. به گزارش ایسنا، محمدرضا نوری درباره تسهیل فرآیند امور اداری و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ادارات مالیاتی استان تهران و بخش‌های تابعه، اظهار کرد: با توجه به تاکید معاونت درآمدهای مالیاتی در خصوص برون‌سپاری فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال قطعی، قطعی رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار با کاربری مسکونی واقع در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به دفاتر اسناد رسمی، اطلاع‌رسانی در این زمینه و به منظور تکریم ارباب رجوع و خدمات‌رسانی بهینه به صورت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد.

وی افزود: به همین منظور طی نامه‌ای به رییس کانون سردفتران و دفتریاران تهران درخواست شده در این خصوص با توجه به شرایط کنونی و حفظ سلامت جامعه مشارکت بیشتری داشته باشند. در این زمینه این بخش نیز از زیرمجموعه خود خواست جهت انجام امور اداری این دست از مودیان به دفاتر اسناد رسمی راهنمایی شوند تا با ترغیب مودیان به استفاده از خدمات الکترونیکی مراجعات حضوری به حداقل برسد و بهداشت فردی رعایت شود و سلامت مودیان و کارکنان امور مالیاتی به خطر نیفتد. رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران با اشاره به فرهنگ‌سازی مالیاتی و مودی مداری، تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص مواردی که امکان پاسخگویی در دفاتر اسناد رسمی به مودیان فراهم نشود، همکاران مستقر در حوزه‌های مالیاتی با سعه صدر به ارایه خدمات و پاسخگویی به مراجعات حضوری مودیان مالیاتی و با رعایت شیوه نوبت دهی و عدم ارجاع ایشان به دفاتر مذکور تلاش می‌کنند.