خدماتدهی موبایلی در محدودیتهای کرونایی
طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل واحدهای خدمات پس از فروش موبایل جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب میشوند و طی این دو هفته باید به مردم خدمات ارایه دهند، اما واحدهای مستقر در مراکز تجاری باید نکاتی را مدنظر داشته باشند. به گزارش انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، رییس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل اعلام کرد، با وجود مصوبه اخیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص تعطیلی ۲هفتهای مشاغل غیر ضروری، واحدهای خدمات پس از فروش موبایل که جزو مشاغل گروه یک و ضروری محسوب میشوند، طی این دو هفته باید به مردم خدمات ارایه دهند. با شیوع موج سوم کرونا و افزایش ابتلا به این بیماری، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دستورالعمل ۲ هفتهای را به اجرا گذاشته که طی آن مشاغل غیر ضروری و اماکن پر تردد همچون مراکز تجاری عرضه تلفن همراه تعطیل خواهند بود. این در حالی است که برخی از مشاغل همچون دسته خدماترسان در این ایام باید به مردم خدمترسانی کنند؛ واحدهای خدمات پس از فروش موبایل نیز یکی از آنها محسوب میشوند. فرشاد مهرانپور، رییس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل، با اشاره به لزوم خدمترسانی واحد خدمات پس از فروش موبایل به مشتریان گفت: شرکتهای خدمات پس از فروش تلفن همراه طی این دو هفته باید کانالهای ارتباطی خود با مشتریان را متناسب با شرایط موجود ارتقا داده و دسترسی مشتریان را با رعایت دستورالعملهای بهداشتی به واحدهای خدمات پس از فروش خود فراهم کنند. رییس کمیسیون خدمات پس از فروش انجمن موبایل افزود: «ممکن است برخی واحدهای خدمات پس از فروش در مراکز تجاری باشند و با توجه به تعطیلی مراکز تجاری امکان دسترسی مردم به این واحدها میسر نباشد. از این رو، آن دسته از شرکتهایی که علاوه بر دفاتر خدمات پس از فروش واقع شده در مراکز تجاری، دفاتری خارج از مراکز خرید دارند، میتوانند با اطلاعرسانی دقیق و به موقع، محلهای جایگزین خارج از مراکز تجاری را معرفی کنند. او ادامه داد: در این بین شرایط ویژهای هم وجود دارد که در آن ممکن است برخی مراکز تجاری با توجه به ماهیت خدماتدهیاشان امکان دسترسی به واحدهای خدمات پس از فروش و مشتریانشان را فراهم آورند که این تصمیم برعهده اتاق اصناف، اتحادیه مربوطه و ستاد مدیریت بیماری کرونا خواهد بود. مهرانپور در خصوص واحد خدمات پس از فروشی که به هیچ طریقی امکان ارایه خدمت طی این ۲ هفته را ندارد، گفت: ممکن است برخی واحدهای خدمات پس از فروش موبایل طی این مدت به هیچ عنوان امکان گشایش واحد خدمات پس از فروش خود را نداشته باشند. این واحدها میتوانند یا از روشهای غیرحضوری استفاده کنند یا محدودیتهای زمانی مندرج در بندهای آییننامه خدمات پس از فروش موبایل را دو هفته به تعویق بیندازند. به گفته مهرانپور ممکن است مهلت تعویض کالا با تعطیلی این دو هفته تلاقی داشته باشد یا مدت گارانتی موبایل برخی مشتریان طی این ۲ هفته به پایان برسد. از این رو لازم است واحدهای خدمات پس از فروشی که امکان خدمتدهی در این ایام را ندارند، مهلت تعویض و تاریخ اتمام گارانتی دستگاه را تا دو هفته به تعویق انداخته تا حقی از مصرفکننده ضایع نشود.