افزایش تزریق واکسن کرونا با کمک شرکتهای فناوری
دولت بایدن برای قانع کردن مردم امریکا به واکسن زدن پیکاری تبلیغاتی به راه انداخته و برای پیشبرد آن به شرکتهایی مانند فیسبوک، توئیتر و اسنپ چت متوسل شده است. به گزارش مهر به نقل از ورج، کاخ سفید پیش از این تاریخ اول ماه میرا برای تمامی ایالتهای امریکا به منظور فراهم آوردن زیرساختهای لازم برای تزریق واکسن به تمامی افراد بزرگسال مشخص کرده بود، اما حالا این تاریخ را به ۱۹ ماه آوریل تغییر داده است. دولت امریکا امیدوار است با افزایش موارد واکسیناسیون، میزان ابتلاء به کرونا در این کشور کاهش یابد. از همین رو کلیپهای تبلیغاتی برای انتشار در شبکههای اجتماعی آماده شده و برخی شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر پیامهایی برای کاربران خود ارسال میکنند تا به آنها اطلاع دهند شرایط واکسن زدن را دارند و باید برای این کار اقدام کنند. کامالا هریس معاون اول بایدن نیز شخصاً در این پیکار تبلیغاتی شرکت کرده و در شبکههای اجتماعی در این زمینه اظهارنظر میکند. تا به حال تقریباً نیمی از جمعیت امریکا دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردهاند، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در امریکا بیم دارد که انتشار اخباری در مورد عوارض تزریق واکسن جانسون و جانسون موجب شود علاقهمندی به تزریق واکسن در این کشور کاهش یابد و مردم از ترس چنین مشکلاتی دیگر واکسن تزریق نکنند. گفتنی است برخی شبکههای اجتماعی امریکایی مانند اسنپ چت، فیسبوک، توئیتر و غیره همکاری با کاخ سفید برای تبلیغات به نفع تزریق واکسن کرونا را تأیید کردهاند.